10 מוזיאונים שאסור לפספס כשמחפשים דברים מומלצים לעשות בחופשה

כמה שאנחנו מתגעגעים לביקורים במוזיאונים, אלה שבארץ סגורים ועל חו"ל אין כמעט מה לדבר וחבל. זו צורת בילוי אולטימטיבית ללא קשר לתנאי מזג האוויר ודרך מצוינת ללמוד על המדינה בה אנחנו נמצאים לצד הרבה דברים מעניינים אחרים. אז בפעם שתטוסו לחו"ל ותחפשו דברים מומלצים לעשות בחופשה, אל תדלגו על המוזיאונים האלה. גם אם הייתם בחלקם בעבר, אלה בהחלט ששווה לחזור אליהם:

מכון סמיתסוניאן, וושינגטון הבירה, ארה"ב

הסמיתסוניאן הוא מתחם המחקר והמוזיאונים הגדול בעולם, עם 19 מוזיאונים וגלריות, הפארק הלאומי הזואולוגי ותחנות מחקר שונות. כאן שוכנים יותר מ-137 מיליון חפצים המפרטים את סיפורה של אמריקה, אז כדאי שתתכוננו לשבוע ארוך של הליכה. יש כל כך הרבה מה לראות שאם הייתם מקדישים דקה אחת ביום ובלילה להסתכל על כל אובייקט בתצוגה, בתוך עשר שנים היית רואים רק עשרה אחוזים מהם. לכן, מומלץ להגיע עם תוכנית, התמקדו בתערוכה אחת או שתיים בלבד בשניים או שלושה מוזיאונים שונים.

לובר, פריז, צרפת

הלובר היה מבצר בימי הביניים וארמונם של מלכי צרפת לפני שהפך למוזיאון לפני מאתיים שנה. התוספת של הפירמידה של I. M. Pei זעזעה רבים כשנחשפה בשנת 1989 ככניסה הראשית החדשה, ובכל זאת היא איכשהו זה עובד ומשלב את האלמנטים השונים של הארמון. אוספי המוזיאון, שנעים בין העת העתיקה למחצית הראשונה של המאה ה-19, הם מהחשובים בעולם. מקום טוב להתחיל בו הוא אגף סולי, ביסודות המתקן של ימי הביניים של פיליפ-אוגוסט – הוא נמצא בלב הלובר, ילדים אוהבים אותו, והוא מוביל היישר לחדרים המצריים.

מוזיאון האקרופוליס, אתונה, יוון

הגלריה המדהימה בקומת הקרקע מציגה ממצאים ממורדות האקרופוליס. רצפת הזכוכית השקופה המדהימה שלו מספקת הליכה על גבי ההיסטוריה, עם נוף לחפירות הארכיאולוגיות. תוך כדי התקדמות, היא עולה בשיפוע כלפי מעלה לאקרופוליס עם מקדשי האתונאים מכל תקופה היסטורית בקרבת מקום. בנוסף, נחפרו יישובים קטנים יותר, שהניבו הצצות לחיי אתונה. לראשונה, התערוכות בגלריה הארכאית מאפשרות למבקרים לבחון את החפצים מכל צדדיהם, כשהם מוצגים בשטחים פתוחים המאופיינים באור טבעי משתנה.

ארמיטאז', סנט פטרסבורג, רוסיה

רוסיה אולי מבודדת מהמרכזים האמנותיים של פריז, רומא ולונדון, אך הארמיטאז' הצליח לרכוש אוסף מרהיב של אמנות עולמית. יותר משלושה מיליון פריטים משתרעים על פני השנים מתקופת האבן ועד תחילת המאה ה-20. המוזיאון משתרע על פני שישה בניינים לאורך נהר נבה, והמבנה המוביל הוא ארמון החורף דמוי הקונדיטוריה. הקמת מבנה הבארוק, הכחול-לבן והמפואר הזה, הסתיימה בשנת 1764 ובמהלך מאות השנים הבאות היה ביתם העיקרי של הצארים. קתרינה הגדולה הקימה את המוזיאון באותה שנה כשרכשה 255 ציורים מברלין. מוקד המוזיאון הוא אמנות מערב אירופית, 120 חדרים בארבעה בניינים החל מימי הביניים ועד ימינו. רמברנדט, רובנס, טיפולו, טיציאן, דה וינצ'י, פיקאסו, גוגן, סזאן, ואן גוך וגויה מיוצגים כאן.

המוזיאון הבריטי, לונדון, אנגליה

המוזיאון הגדול ביותר בבריטניה מכיל אוסף לאומי עצום של ארכיאולוגיה ואתנוגרפיה. יותר משמונה מיליון חפצים הנעים בין עצמות פרהיסטוריות לנתחים מהפרתנון באתונה, מחדרי ארמון אשוריים שלמים וכלה בתכשיטי זהב מעולים. אין ספק שהוא נמנה דברים מומלצים לעשות בחופשה בלונדון.

הפראדו, מדריד, ספרד

משפחת המלוכה הספרדית אחראית לשפע יצירות המופת הקלאסיות של הפראדו. במשך מאות שנים אספו מלכים ומלכות אמנות עם תשוקה וטעם טוב. בנוסף לכוכבי הציור הספרדי כמו ולסקז, גויה, ריברה וזורבראן, בפראדו יש אוספים גדולים של אמנים איטלקים (כולל טיציאן ורפאל) ופלמים. פרננדו השביעי פתח את האוסף לקהל בשנת 1819, באותו בניין ניאו-קלאסי בו שוכן כיום, שתוכנן על ידי חואן דה וילאנובה.

מוזיאון המטרופוליטן לאמנות, ניו יורק, ארה"ב

מוזיאון המטרופוליטן לאמנות הוא המוזיאון הגדול ביותר בחצי הכדור המערבי. האוסף הרחב של יותר משני מיליון פריטים המכסה את העולם כולו, מימי קדם ועד ימינו. בנוסף, אוסף זה מעמיק מאוד, עם אחזקות כה גדולות במספר אזורים, עד שחלקן עשויות להיחשב למוזיאונים בפני עצמן. הציורים האירופיים בו מדהימים: עבודות של בוטיצ'לי, רמברנדט, ורמיר, דגה, רודן ושמות גדולים נוספים. האוסף המצרי מציג את קברו של פרנב (2440 לפנה"ס לערך) ואת מקדש דנדור המעולה (בערך 23-10 לפנה"ס). האגף האמריקאי מכיל אומנויות ומלאכות יד אמריקאיות, כולל חדר מבית הערבה של פרנק לויד רייט. והרשימה נמשכת ונמשכת.

מוזיאוני הוותיקן, הוותיקן, איטליה

עשרים ושניים אוספים נפרדים כוללים את Musei Vaticani, כל אחד מרהיב יותר מקודמו. המפורסמים ביותר הם ככל הנראה מוזיאון פיו-קלמנטינו, עם הפסל הקלאסי הנהדר שלו; חדרי רפאל, חדרים שלמים שצוירו על ידי רפאל; הפינקוטקה (גלריית התמונות), המכילה את קרם אוסף ציורי ימי הביניים והרנסאנס של הוותיקן; וכמובן, הקפלה הסיסטינית של מיכלאנג'לו. אבל יש גם את התערוכות המצריות הקדומות של מוזיאון גרגוריאנו אגיזיו, כמו גם את ההיצע האטרוסקי של מוזיאון גרגוריאנו אטרוסקו. וזו רק התחלה.

גלריית אופיצי, פירנצה, איטליה

"נהדר" הוא שם תואר שחוק בכל הקשור לאיטליה, שם כל כך הרבה מהמונומנטים ויצירות האמנות במדינה זוכים לשבחים הגבוהים ביותר. במקרה של גלריה דגלי אופיצי, זה בקושי עושה צדק לגלריה המחזיקה את האוסף המשובח ביותר בעולם של ציורי רנסנס. כל השמות המפורסמים של האמנות האיטלקית נמצאים כאן – לא רק אדוני הרנסנס, אלא גם ציירים מימי הביניים המוקדמים, הבארוק והמנריסטית.

רייקסמוזיאום, אמסטרדם, הולנד

כ-900,000 חפצים ממלאים את הרייקסמוזיאום, אוסף האמנות וההיסטוריה הגדול ביותר בהולנד. הוא מפורסם במיוחד בזכות ציוריהם של מאסטרים הולנדים מהמאה ה-17, ביניהם רויסדאל, פרנס האלס, יוהנס ורמיר ורמברנדט ואן ריין. הרייקסמוזיאום, שהוקם בשנת 1800 כדי להציג את אוספי צמרת האצולה ההולנדית, מציג גם אמנות מימי הביניים. נקודות השיא באוסף מוצגות באגף פיליפס וברייקסמוזיאום סכיפול.

במקביל לבדיקה אילו דברים מומלצים לעשות בחופשה ידברו אליכם יותר, סביר להניח שתבדקו איזה חדר במלון להזמין. גם אם תשוו היטב את המחירים בטרם תזמינו, המחיר עשוי לרדת במקרים רבים לאחר ההזמנה. לכן מומלץ מאוד לעקוב אחר מחיר החדר באמצעות פרובו עד לתאריך האחרון לביטול חינם. זהו שירות חינמי שמבצע עבורכם בדיקות מחיר בעשרות אתרי הזמנות מובילים. ברגע שפרובו ימצא עבורכם את אותו החדר במחיר זול יותר תקבלו על כך הודעה. כך תוכלו לבצע הזמנה מחדש ולחסוך עשרות ואף מאות דולרים.

Related Post