כולם מדברים על שלום, אף אחד לא מדבר על מגוון של דברים מומלצים לעשות בסודן

בימים אלה, בהם כינון יחסים בינלאומיים עם מדינות קרובות-רחוקות הפך לספורט לאומי, גם סודן הצטרפה למשחק. הדבר ככל הנראה אומר שבקרוב נוכל לבקר במדינה המיוחדת הזו, גם אם לא לגמרי ברור מתי. אמנם סודן מקושרת, עבור רובנו, בעיקר כמקום ממנו באו מבקשי מקלט לישראל אך זהו בהחלט יעד תיירותי מעניין. הנה מבחר של דברים מומלצים לעשות בסודן שיגרמו לכם לשקול בחום הזמנת טיול אליה:

גלו את הפנינים הנסתרות של חרטום

עם אומדורמן ובארי מהווה חרטום את 'בירת שלוש הערים' יוצאת הדופן של סודן. בין האטרקציות התיירותיות ניתן למצוא את שוק הגמלים של אומדורמן ואת השוק הערבי. מבחינה היסטורית ואמנותית ראוי לציין במיוחד את המוזיאון הלאומי המאורגן, המכיל אוצרות שחלקם בני 6,000 שנה. במוזיאון בית ח'ליפה תוכלו ללמוד על ההיסטוריה הקרובה יותר של סודן.

לצלול אל נפלאות הים האדום של סודן

בסודן, ידועה יותר בנופים המדבריים שלה מאשר שוניות אלמוגים, אך ישנה תעשיית צלילה מתפתחת שבמרכזה נמל סודאן בים האדום. מנמל זה יוצאים אל מסעות צלילה לאתרים שונים, כולל הכפר התת-ימי של ז'ק קוסטו ושונית סנגאנב.

בקרו בערי החוף

פורט סודן, סואקין וכפר התיירות ארוס הם שלושה מהמרכזים הטובים ביותר מהם ניתן לחקור את קו החוף היפה של הים האדום. אם החום כבד מדי עבורכם, סעו לארקוויט, השוכנת בגובה 1,200 מטר מעל פני הים. כאן תמצאו אתר נופש יפהפה המציע נופים פנורמיים יפהפיים וצמחייה ירוקת עד.

סעו דרומה לצפייה בחיות בר

הפרובינציות הדרומיות מאופיינות ביערות ירוקים, פארקים פתוחים, מפלים וביצות חסרות עצים. הציפורים ובעלי החיים כאן משגשגים, וכוללים פילים, קרנפים שחורים ולבנים, אנטילופות, זברות, תנינים, היפופוטמים, ואת המנעלן הנמצא בסכנת הכחדה. הכפר התיירותי גמייזה, הממוקם בלב קו המשווה המזרחי, נחשב למעניין מיוחד, בשל שפע חיות הציד באזור.

לטייל בהרי ג'בל מארה

הרי הגעש הכבויים בג'בל מארה, בגובה של יותר מ -3,000 מטר, הם הנקודה הגבוהה ביותר באזור דארפור העצום במערב סודן. זהו אזור מאוכלס בדלילות עם נוף יוצא מן הכלל וכפרים קטנים מסורתיים, מפלים, אגמים וולקניים ואקלים ים תיכוני נעים.

להתפעל מהפירמידות של מרו

הפירמידות של מרו הן אתר התיירות האיקוני ביותר של סודן והן תוצר של תרבות שונה לגמרי מזו של מצרים. פירמידות תלולות אלה בנויות לבנים, נוטות הצידה ונובטות בקבוצות של תריסר בכל פעם. כאן לא תמצאו אווירה תיירותית מדי כמו דוכני מזכרות בכל פינה או הצעות לטיולי גמלים על ימין ועל שמאל. בקרבת מקום נמצאים האתרים הארכיאולוגיים של נאקה ומוסוואראט אס סופרה, וגם ביקור נכלל ברשימה של דברים מומלצים לעשות בסודן.

חזרו בזמן במוסוואראט

מוסוואראט, אחד ממתחמי המקדשים העתיקים הגדולים ביותר בסודן, נחשב לאתר עלייה לרגל. המבקרים יכולים לשוטט בין מדורי המתחם הגדול כדי לחקור את הקירות המגולפים המתארים את בעלי החיים ששכנו בעבר באזור. כדאי לבקר גם בתחריטי חדר הנישואין ובאורוות הפילים.

בקרו בפארק הלאומי דינדר

הפארק הלאומי דינדר משתרע על פני 6,475 קמ"ר דרומית מזרחית לחרטום על גבול אתיופיה, והוא אחד הגדולים באפריקה. פארק זה הוא ביתם של 27 מינים של יונקים גדולים, כולל כאלה ממשפחת החתוליים ואפילו ג'ירפה. בנוסף, הוא מספק בתי גידול למגוון גדול של בעלי כנף הטסים בין אירופה לאפריקה, כולל שקנאים, שלדגים ועגור הכתר היפה.

שוטטו בין הריסות דונגולה העתיקה

עיר הנילוס הנטושה, דונגולה העתיקה, השוכנת במרחק 80 ק"מ מדונגולה המודרנית, היא אחד האתרים הארכיאולוגיים המובילים בסודן. השרידים של עיר נוצרית חשובה זו מימי הביניים, כוללים תריסר כנסיות, אם כי השריד הבולט ביותר הוא היכל הכס הגדול, שהוקם בין המאות ה-9 וה-10.

צפו בנילוס הכחול-לבן מתכנס בחרטום

הכבישים הארוכים והישרים של אומדורמן מובילים לגשר סמבט, מקום טוב לצפות במים האיטיים והעמוסים של הנילוס הכחול-חום-אדמדם מתכנסים עם הגוונים הברורים והבהירים יותר של הנילוס הלבן. דרומה, הפלא מעשה ידי אדם של תעלות ההשקיה של גזירה מכסה כמעט 9,000 קמ"ר של אדמה לייצור כותנה.

ולאחר שתבחרו אילו דברים מומלצים לעשות בסודן קורצים לכם יותר, סביר להניח שתרצו להזמין גם חדר במלון. ההמלצה שלנו, גם במקרה הזה, היא להמשיך ולעקוב אחר מחיר החדר עד לתאריך האחרון לביטול חינם. במקרים רבים מחיר החדר יורד לאחר ביצוע ההזמנה, לא משנה כמה תשוו ותבדקו לפני. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות פרובו שיבצע עבורכם בדיקות מחיר בעשרות אתרי הזמנות. כל שעליכם לעשות זה לשלוח את אישור ההזמנה שלכם לפרובו ולחכות להודעה על מציאת מחיר נמוך יותר. עם קבלת ההודעה תוכלו להזמין את אותו החדר מחדש ולחסוך עשרות, אם לא מאות, דולרים.

Related Post