לגזור ולשמור – 21 דברים שאתם חייבים לעשות לפני שיוצאים לחופשה

ההכנות לטיול הן דבר מרגש אך גם מלחיץ, במיוחד בשבועות ובימים שלפני התאריך המיועד. מהדברים הגדולים כמו להזמין מלון לחופשה ורכישת ביטוח נסיעות, ועד הדברים הקטנים כמו להתקשר לבנק ולבדוק את תחזית מזג האוויר, יש הרבה דברים שאסור לשכוח. בלי רשימת מטלות מסודרת אתם עלולים לשכוח משהו חשוב, מה שיכול להפוך את הטיול ליותר מלחיץ ופחות כיפי. ברשימה הבאה ריכזנו את הדברים החשובים ביותר שעליכם לעשות לפני שתצאו מהארץ:

1. רכשו ביטוח נסיעות

הדבר החשוב ביותר ממנו לעשות לפני שתיסעו הוא רכישת ביטוח נסיעות. נכון, מבאס לשלם על משהו שלא בטוח שתזדקקו לו, אבל ביום שיקרה משהו אתם תודו לעצמכם מאוד. בזמן טיול בחו"ל, כל דבר יכול להשתבש וככל שתטיילו יותר, הסיכוי שיקרה משהו יגדל. מביטולים או פציעות לא צפויות, וכלה בחפצים גנובים ומזוודות שאבדו, כל דבר יכול לקרות. היום כשכל כך קל וזול לרכוש ביטוח זה אפילו טיפשי לא לעשות זאת.

2. הגישו בקשה לכל מסמך הכרחי

בהתאם למדינה בה תבקרו, יתכן שתצטרכו לבקש ויזה או אישור מיוחד אחר. החלו לברר על כך בהקדם האפשרי, מכיוון שיכולים לקחת שבועות לסיים את תהליך הבקשה ולקבל את המסמך המתאים.

3. צרו עותקים של הדרכון שלכם

במקרה שהדרכון שלכם יאבד או יגנב, כמה עותקים מודפסים של הדרכון שלך יהיו מאוד שימושיים. זה יקל על תהליך קבלת הדרכון החדש. מומלץ לשמור עותק בתיק היד, ועותק במזוודה. כדאי גם לסרוק עותק של הדרכון, לשלוח אותו בדוא"ל לעצמכם או לשמור אותו בגוגל דרייב או שירות ענן כלשהו.

4. התקשרו לרופא שלכם

אם אתם נוסעים לארץ רחוקה, ייתכן שתצטרכו חיסונים ו / או תרופות. התקשרו לרופא שלך או קבעו פגישה כדי לוודא שאתם מסודרים בנושא הזה.

5. מצאו טיסה זולה

החלו לחפש טיסות כשלושה עד שישה חודשים לפני הנסיעה שלכם. מומלץ לחפש במנועי השוואת מחירי טיסות כמו Skyscanner וכיו"ב.

6. הזמינו מלון במחיר משתלם

מומלץ להזמין מלון לחופשה כמה חודשים מראש. ככל שתקדימו להזמין, הם יהיו זולים וטובים יותר! מומלץ להזמין עם אפשרות לביטול חינם על מקרה שלא יהיה. סיבה נוספת היא האפשרות שמחיר החדר יירד לאחר ביצוע ההזמנה (קורה ב-40% מהמקרים). לשם כך מומלץ להעביר את אישור ההזמנה שלכם לפרובו שעוקב אחר מחיר ההזמנה עד לתאריך האחרון לביטול חינם. פרובו יתריע אם נמצא מחיר זול יותר כדי שתוכלו להזמין מחדש ולבטל את ההזמנה המקורית שלכם.

7. הודיעו לבנק שלכם

כמה ימים לפני הטיסה צרו קשר עם הבנק והודיעו לכם להיכן ומתי אתם נוסעים כדי שכרטיס האשראי שלכם יעבוד כראוי. חשוב ביותר.

8. למדו כמה ביטויי מפתח בשפה המקומית

כשאתם נוסעים למדינה אחרת, זה תמיד רעיון טוב ואדיב ללמוד כמה מילים וביטויים פשוטים כמו "שלום", "בבקשה", "תודה", "סליחה" ו"אתה מדבר אנגלית?". לרוב, המקומיים יעריכו את מאמציכם לדבר את שפתם, גם אם תדעו לומר רק כמה מילים.

9. למדו את המנהגים וכללי הנימוס המקומיים

לפני שאתם מבקרים במקום חדש – ובמיוחד במקום שונה מאוד ממדינתכם – כדאי ללמוד על המנהגים וכללי ההתנהגות המקומיים. הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות זה להעליב מישהו או להיראות טיפשים כי עשיתם או אמרתם את הדבר הלא נכון. בדקו דברים כמו כיצד להתלבש, כיצד לברך אנשים, את נימוסי האוכל והשתייה ואם יש נושאי שיחה שהם מחוץ לתחום.

10. הוציאו רישיון נהיגה בינלאומי

אם אתם מתכנים לשכור רכב, קטנוע, או כלי רכב אחר כשאתם בחו"ל, יתכן שתצטרכו לקבל רישיון נהיגה בינלאומי. הדרישות משתנות ממדינה למדינה, לכן הקפידו לבדוק מהן בהתאם ליעד שלכם.

11. תכננו מסלול עקרוני

הדבר האחרון שתרצו לעשות הוא לתזמן את זמן החופשה שלך על הדקה. אבל מצד שני לא כדאי להחליט פשוט לזרום, בלי תוכנית כלשהי בכלל. בררו מה תרצו לעשות בכל מקום ואז תכננו מסלול עקרוני. ככה, לא תפספסו את מה שחשוב לכם לראות אבל גם יישאר מקום לדברים לא מתוכננים.

12. רכשו כרטיסים והזמינו סיורים

האם יש מוזיאון שאתם מתכננים לבקר בו? או אולי יקב שתרצו לסייר בו? לא משנה מה זה, כדאי לרכוש כרטיסים ולהזמין סיורים מראש, כדי שלא תגלו שהם אזלו ברגע האחרון. בנוסף, המחירים הרשומים ברשת בדרך כלל טובים יותר ממה שתמצאו ברגע האחרון כשאתם מגיעים.

13. ספרו למישהו שאתה נוסעים

עליכם לספר למישהו שאתה סומכים עליו על התוכניות שלכם, ואם אפשר, תנו לו עותק מכל מסלול הטיול שלך. ככה, במקרה של מצב חירום, יהיה קל יותר להסביר לו את המצב.

14. רכזו את כל האישורים שלכם

בין אם אתם מעדיפים להדפיס את כל כרטיסי הטיסה שלכם, שוברי לינה, כרטיסי נסיעה וכו' או לשמור אותם בקובץ באופן מקוון, חשוב לארגן אותם מראש. עליכם לקבץ את כל האישורים שלכם במקום נגיש אחד. אתם אף פעם לא יכולים לדעת מתי תזדקקו להם.

15. בדקו את תחזית מזג האוויר

לפני שתתחילו לארוז לטיולך, בדקו את תחזית מזג האוויר. רק בגלל שבמקום יש מזג אוויר די עקבי, זה לא אומר שהוא לא יכול להשתנות. אם תסתמכו על מה שאתם חושבים שאתם יודע על אקלים ודפוסי מזג האוויר של מקום, אתם עלולים להיתפס בהפתעה. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא לחפש בגדים ונעליים מתאימים בזמן הטיול.

16. קנו מתאם לשקע חשמל וממיר מתח

במדינות האיחוד האירופי השקעים דומים לאלה שבישראל אך במקומות אחרים בעולם אתם עשויים להזדקק למתאם. במדינות מסוימות אתם עשויים להזדקק גם לממיר מתח. אם אתם מטיילים לעתים קרובות יחסית כדאי לכם להצטייד בממיר אוניברסלי המתאים לרוב סוגי השקעים. חלקם כוללים גם ממיר מתח.

17. הצטיידו במזומן.

גם אם אתם מתכוונים לשלם בעיקר באשראי, הצטיידו במזומן לשעת חירום בדולרים, יורו או במטבע המקומי. לעולם לא תוכלו לדעת מתי תזדקקו לו.

18. תכננו כיצד תגיעו לשדה התעופה וממנו

האם תקחו מונית, רכבת, אולי קרוב משפחה יקפיץ או יאסוף אתכם? רצוי לתכנן זאת מראש, במיוחד כשמדובר בטיסות לילה.

19. תכננו את אמצעי התחבורה למלון שלכם

אין דבר גרוע יותר מלהגיע למקום זר שאינכם דוברים את השפה בו. במיוחד כשאתם מותשים משעות על גבי שעות של נסיעה ולא לדעת לאן ללכת. לפני שאתם יוצאים, חוץ מאשר להזמין מלון לחופשה, בדקו היכן בדיוק מקום הלינה שלכם. כמו כן, בררו הדרך הקלה ביותר (או הזולה ביותר) להגיע לשם.

20. סמנו בכוכב נקודות עניין בגוגל מפות

אחת האפליקציות השימושיות ביותר שיש כשמטיילים, במיוחד מאז שניתן להשתמש בה גם ללא חיבור לאינטרנט. סמנו מראש מלונות, מסעדות, ונקודות עניין על מנת שיהיה קל יותר לנווט אליהם בעת הצורך.

21. הכינו את ביתכם לקראת עזיבתכם

לפני שאתם עוזבים, אתם לא רוצים לשכוח את הדברים הקטנים. דברים כמו להוציא את האשפה, לזרוק אוכל שעשוי להתקלקל ולנעול את הכל.

Related Post