הזמנת מלון באיטליה? זה הזמן ללמוד איך מזהים גלידה טובה בארץ המגף

אחד הדברים הראשונים שחשוב לתכנן אחרי הזמנת מלון באיטליה זה מה תרצו לאכול שם ואיפה. הדבר הראשון שעולה לנו בראש הוא כמובן פיצה ופסטה אבל אסור לשכוח שהאיטלקים מצטיינים גם בגלידות (או ג'לטו, באיטלקית). הבעיה היא שבמדינה מתויירת כל כך יש דוכני גלידה בכל פינה ואיך לומר… לא כולם מוצלחים. אספנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם לזהות היכן נמצאת גלידה איטלקית איכותית באמת:

שימו לב לצבעים

ליתר דיוק, חפשו את הצבעים בפיסטוק ובננות. אם הפיסטוק ירוק בהיר או הבננה בצבע צהוב בהיר, זו לא הג'לטריה בשבילך. הסיבה היא שאף אחד משני אלה לא בא באופן טבעי בצבע זה. באופן טבעי, פיסטוק הוא בצבע חום בהיר ובננה בצבע אפור בהיר. פיסטוק, בפרט, הוא חשוב שכן הוא אגוז יקר. גלידריות באיכות נמוכה יותר נוטות להשתמש באגוזים שונים (למשל שקדים) להכנת הגלידה ופשוט להוסיף צבעי מאכל. אם גלידריה מדלגת על מרכיבים כמו אלה, היו בטוחים שהם יעשו זאת גם עם הגלידות האחרות שהם מוכרים.

בדקו את הצמיגות

ג'לטו איכותי נוטה להיות צמיגי יותר מגלידות זולות ולכן קשה יותר לערום אותו בצורה יפה בויטרינה. הסיבה היא שבג'לטו איכותי יש פחות אוויר בשל תהליך ההפקה שלו ואם ינסו לערום אותו, הערימה תאבד מצורתה. אל תתנו לגבעות הגלידה שמסודרות יפה כל כך להטעות אתכם.

הימנעו מגלידות בקופסה

באופן כללי יש גלידות לא רעות בכלל שיוצרו באופן מסחרי ובאות בקופסה אבל לא בשביל זה באתם עד איטליה. לא פעם תמצאו גלידריות שמוכרות גלידה מסחרית בקופסה לצד הגלידות האיכותיות שנעשו בעבודת יד. באופן טבעי אלה יהיה פחות מוצלחות.

שימו לב לפירות עונתיים

קניתם פעם תותים לא בעונה? הם יפים ומושכים אבל הטעם… לא משהו בכלל. אם תראו גלידה עם פרי שזו לא העונה שלו כעת, מדובר בפרי שהטעם שלו ככל נראה לא טוב או שהגלידה בכלל הוכנה מפירות קפואים. כך או כך, לא מומלץ. השתדלו להתמקד בפירות העונה.

אל תוותרו על מבחני טעימה

שמתם לב שאמרנו "מבחני" ולא "מבחן"? נכון שזה מרגיש קצת כאילו אתם מבקשים גלידה בחינם אבל זה בהחלט לגיטימי לבקש לטעום. כמובן לא להגזים ולבקש 15 טעימות אבל בהחלט לגיטימי לבקש יותר מאחד. בסופו של דבר אין אינדיקציה טובה יותר ממה שפשוט טעים לכם.

אל תחששו מתורים ארוכים

זה תקף לכל כך הרבה יותר מאשר רק לגלידה. זה חל על כמעט כל מה שקשור לאוכל, אנשים יעמדו בתור לדבר טוב. עם זאת חשוב לשים לב מי הקהל שעומד בתור. אולי בדיוק עצר אוטובוס מלא בתיירים ליד דוכן מסוים שתיאם איתו מראש או סתם כי זה מיקום נוח לנהג. הביטו באנשים, אם נראה שהם הגיעו לשם באופן עצמאי ולא נראה שהם מכירים אחד את השני, כנראה שכל אחד מהם הגיע לדוכן הזה בזכות הגלידה המצוינת שלו.

גם בעת הזמנת מלון באיטליה, בדיוק כמו בבחירת גלידה, יש כמה דברים שחשוב לדעת מראש. אחד מהם הוא העובדה שלא משנה כמה תשוו מחירים, יש סיכוי טוב שמחיר החדר יירד לאחר ביצוע ההזמנה. לכן מומלץ להעביר את אישור ההזמנה שלכם לפרובו, שירות שעוקב אחר מחיר החדר שהזמנתם עד לתאריך האחרון לביטול חינם בעשרות אתרי הזמנות וספקים. אם פרובו ימצא עבורכם מחיר זול יותר, תקבלו התראה על כך ותוכלו להזמין מחדש, לבטל את ההזמנה הקודמת ולחסוך לא מעט כסף.

Related Post