הזמנת מלון באתונה? הנה 7 מקומות סודיים שאסור לפספס

אתונה היא יעד קרוב וזול יחסית עבורנו הישראלים ולכן בהחלט שווה לבקר בה ויותר מפעם אחת. אבל מה שלא כולם יודעים זה שאתונה היא ממש לא עתיקות וטברנות. לעיר יש כמה פנינים נסתרות שבעיקר המקומיים מקוריים. אז לפעם הבאה שאתם שוקלים הזמנת מלון באתונה, קבלו כמה מקומות סודיים שכדאי לכם מאוד לבקר בהם. תוכלו לחוות את העיר קצת אחרת:

שוק הצוענים

באתונה יש לא מעט שווקים, כאשר שוק יום ראשון של מונסטיראקי הוא המרכזי והפופולרי ביותר. שוק "נסתר" יותר שמתרחש במקביל הוא שוק הצוענים רק כמה קילומטרים משם. לכאן המקומיים באים כשהם רוצים למצוא סחורה איכותית יותר לעומת שווקים רבים אחרים ולא מהססים להתווכח עם המוכרים הצוענים. השוק מתפרש על שולחנות ושמיכות באזור תחת כיפת השמיים, מוקף קירות מחסנים נטושים. שימו לב, הצוענים לא אוהבים שמצלמים אותם אז שימו לב לאן אתם מכוונים את המצלמה.

גבעת סטרפי

בצל אחיותיה, גבעות העיר האחרות, כולל האקרופוליס, נמצאת גבעת סטרפי. היא ממוקמת בלב השכונה הפאנקיסטית, האנרכיסטית / היפסטרית / אלטרנטיבית הנקראת Exarcheia. תוכלו לטפס לפסגה אל נוף פנורמי של 360 מעלות על כל אתונה ותצפית עליונה על האקרופוליס ומעבר לריביירה האתונאית. בלילה פחות מומלץ להגיע מכיוון שאזורים מסוימים פוקדים מכורים לסמים שאוהבים שביל חשוך ומבודד. עם זאת, לאור היום ובשקיעה המקום בטוח מאוד. תמצאו מקומיים רצים, ילדים משחקים במגרש הכדורסל שלמרגלות הגבעה, אנשים מטיילים עם כלביהם ואוהבי יוון צעירים שעוצרים כדי להתפעל מנוף שרוב התיירים לא המכירים.

רכיבה על אופניים ב- Freeday Friday

אתונה נהדרת להרבה פעילויות בחוץ ורכיבה על אופניים… היא לא אחת מהן. זה מה שהופך את Freeday Friday למגניב כל כך. בשל היעדר תשתיות רכיבה על אופניים, האתונאים מצאו דרך להפיץ את הרעיון שאופניים הם דרך אלטרנטיבית, אקולוגית וחסכונית להתנייד בבירה. הם עושים זאת על ידי עצירת התנועה באופן זמני בכל יום שישי בערב בסיוע המשטרה והמתנדבים המקומיים, בכמה מהרחובות הצפופים ביותר בעיר. האירוע מצליח למשוך אליו עד אלף איש בכל שבוע, כולל משפחות וילדים עם כל מיני סוגי אופניים. שווה לשכור אופניים ולהצטרף לחגיגה. רוכבי Freeday נפגשים כל ערב שישי בשעה 21:30, בכיכר Thiseo מחוץ למטרו Thiseo. האירוע נמשך ארבע שעות.

Romantso Hub Space

בניין היסטורי זה היה בשנות השישים בית דפוס של מגזין סיפורי רומנטיקה פופולרי. כיום הוא מרכז תרבות וחדשנות במרכז העיר. ביום רומנטו הוא חממת חברות סטארט-אפ חדשניות המשכירות חללי עבודה יצירתיים. בלילה זה מרכז למופעי רוק, הקרנות סרטי אינדי, מופעי תיאטרון ותערוכות אמנות. תוכלו גם ללכת לשתות בבר המינימליסטי הפוסט-תעשייתי שלו. אה, ויש גם שיעורי יוגה שזורים בלוח הזמנים ביום ובלילה. בדקו מה חדש באתר שלהם בכתובת: www.romantso.gr

Faros Psychico

באזור שנקרא פארוס פסיכיקו, מחוץ למרכז העיר, תוכלו למצוא רחוב קטן של ברים ובתי קפה. המקומיים אוהבים להגיע אליו ומטיילים מגיעים אליו לעתים רחוקות. פארוס נמצא בצומת מקומי ידוע מחוץ לכביש הראשי של פרבר המכונה Neo Psychico שנמצא כמה קילומטרים מחוץ לגבולות העיר. בחרו לכם מקום בו תוכלו לשבת ברוגע עם כוס קפה ולהביט באנשים כמו יווני אמיתי. בסופי השבוע לוגמי הקפה מתחלפים בבליינים אמידים. לרוב תוכלו להגיע לאותם המקומות והפעם לשתות איזה קוקטייל ולשבת ולהביט באנשים, שוב כמו יווני אמיתי.

הרוגע של Kifissia

נסיעה של חצי שעה ברכבת מאתונה תביא אתכם היישר למקום של רוגע – הפרבר הצפוני, ההיסטורי והמוריק, קיפיסיה. מתחנת הרכבת בכיכר קיפיסיה הולכים לאזור הקניות להולכי רגל בפרבר הידוע בבוטיקים היוקרתיים, בתי קפה ומסעדות נהדרות. בסמוך לכיכר Kefalari נמצא פארק קטן ויפהפה וסביבו תוכלו לראות כמה וילות היסטוריות מפוארות שהקהילה ידועה בהן. באפריל או מאי בכל שנה, תערוכת פרחי הקיפיסיה מציגה מאות מיני פרחים שונים, מיוון ומכל רחבי העולם.

האדריכלות האולימפית של Calatrava

אם אתם בדרך אל או מקיפיסיה ברכבת, עצרו בתחנת Eirini לביקור במתחם הספורט האולימפי באתונה. כאן תוכלו למצוא את הארכיטקטורה העתידנית של אחד האדריכלים הגדולים בעולם, סנטיאגו קלטרווה. המתחם, שהפך לחלק בלתי נפרד מקו הרקיע האתונאי, נחשף לראשונה באולימפיאדת הקיץ של 2004. רשת מורכבת של צינורות פלדה וזכוכית מהווה את גג האצטדיון לצד קשת ענקית המתנשאת מעל מסלול הליכה מורכב. למעט אירועים מוזמנים וקונצרטים גדולים, המתחם נותר ריק. תושבים מקומיים מתבדחים שזו עוד חורבה אתונאית. כך או כך זהו מראה מרשים של ארכיטקטורה מודרנית בעיר הידועה בעיקר במבנים העתיקים שלה.

עוד דבר שלא כולם יודעים כשחושבים על הזמנת מלון באתונה הוא שלא משנה כמה תשוו ותבדקו לפני הזמנת המלון, המחיר עשוי לרדת בהמשך. לכן מומלץ להשתמש בפרובו שעוקב אחר מחיר החדר שכבר הזמנתם בעשרות אתרי הזמנות עד לתאריך האחרון לביטול חינם. פרובו מתריע כשהוא מוצא מחיר זול יותר כדי שתוכלו להזמין מחדש ולחסוך כסף. פשוט העבירו את אישור ההזמנה שלכם ל-save@pruvo.co.il וחכו להתראה.

Related Post