הזמנת מלון בבודפשט? הנה 7 מקומות סודיים שאסור לפספס

בודפשט היא עיר שכיף לחזור אליה והיא אהובה מאוד על ישראלים. המחירים הזולים, האווירה הצעירה ויש הרבה מה לעשות. אם כבר ביקרתם בכל אתרי החובה, קבלו עוד כמה מקומות קצת פחות מוכרים שיגרמו לכם לשקול שוב הזמנת מלון בבודפשט:

שוק האיכרים Szimpla Kert

כמעט כל מי מטייל לבודפשט מגלה את Szimpla. הבר האגדי מופיע (בצדק) בכל ספר הדרכה למטיילים בבודפשט בעשור האחרון, והוא מקום נהדר פשוט לחגוג בו עד הבוקר. מה שהרוב לא יודעים על פאב ההריסות המפורסם ביותר בעיר זה שהוא הופך לשוק איכרים מקומי בכל יום ראשון בבוקר. תמצאו בו מבחר פנטסטי של נקניקי סלמי בייצור מקומי, סירופים ביתיים, מבחר ענק של ריבות, ועוד הרבה יותר. המטרה של שוק החקלאים היא להביא לעיר מוצרים בריאים וטריים שגודלו בחוות ובגידול ביתי. בדרך כלל השוק כולל גם מוזיקה חיה של להקות מקומיות. זו גם הזדמנות לחקור לעומק את בר ההריסות האקלקטי הזה במלוא הדרו בשעות אור היום.

מערות תת קרקעיות

האם ידעתם שיש רשת ענקית של מערות תת קרקעיות הפזורות ברחבי העיר? אפשר לצאת לסיור בעולם התת-קרקעי הזה, לבושים בחליפת כורים וקסדה. אלה הכרחיים ביותר כדי למנוע חבורות וחבלות לא רצויות כשאתם מתנדנדים לכם בין החללים הצרים. ניתן להזמין דרך Caving Under Budapest או עם מדריך פרטי. פעילות זו אינה לבעלי לב חלש, מכיוון שישנם הרבה מקומות במערות בהם עליכם לשכב ולהשתחל דרך מנהרות צרות. אבל אם אתם עוסקים בספורט אתגרי ותרצו חוויה ייחודית, סיור הזחילה והטיפוס ההרפתקני דרך מערת המערות Pál-völgyi עשוי להיות בדיוק גולת הכותרת של הטיול שלכם.

מצודת Vajdahunyad

יש יותר מטירה אחת בבודפשט. בעת הזמנת מלון בבודפשט בקרו גם בטירה הזו, הפחות ידועה, שנמצאת בתוך פארק העיר. משטח ההחלקה הגדול בבודפשט ממוקם ממש לפני הטירה בחודשי החורף. המראה האגדי שלו הופך את הרקע המושלם לתמונות שצולמו על הקרח. למרות שהטירה נראית ישנה למדי, היא למעשה נבנתה בשנת 1896 כמחווה לכיבוש הונגריה של אגן הקרפטים לפני כאלף שנה. אפשר לטפס על אחד ממגדלי הטירה לתצפית מעולה על הפארק ולבקר במוזיאון בחקלאות הונגרית בתוך מתחם הטירה. כנסיית ג'ק הרומנסקית במתחם הטירה היא אחת הכנסיות הפופולריות ביותר לחתונות בבודפשט. עם זאת, לא צריך להשתתף בחתונה כדי להציץ פנימה במנזר היפהפה בסגנון ימי הביניים.

KonyV – בר ומסעדה

שמה של מסעדה זו בא מהמילה ההונגרית "könyv", שפירושה ספר. בהתאם, המסעדה מציעה תפריט נושא שמשתנה מדי שבוע בהתבסס על ספר מסוים. מתאבנים, מנות ראשונות ואפילו קינוחים נקראים על שם הדמויות והתכנים של הספר הנבחר, ותמיד עם טאץ' הונגרי. לדוגמא, כשספר השבוע היה הארי פוטר, דלורית לקחה חלק מרכזי ברבות מהמנות יחד עם פנקייקס הונגריים מסורתיים דמויי קרפ לקינוח. בפעם אחרת, הספר היה בן המלך והעני ויכולתם להנות מ"מרק הפסיון המלכותי" ועוגת שוקולד קפה "עשירה וענייה". מומלץ להזמין מקום מראש.

מוזיאון Zwack Unicum

אם כבר הייתם במוזיאון האמנויות ובגלריה ההונגרית הלאומית, היכונו לחווית "מוזיאון" קצת אחרת. למרות שזה אינו מוזיאון במובן המסורתי, הוא מהווה הצצה מעניינת, מנקודת מבט של משפחה אחת, על ההיסטוריה הסוערת של העיר במהלך 200 השנים האחרונות. יוניקום הוא אחד המשקאות הפופולאריים ביותר בהונגריה עוד מימי הקיסר פרנץ-יוזף. כיום החברה מייצרת למעלה מ-200 סוגים שונים של משקאות חריפים אשר קיימים בכל בר הונגרי. ביקור במוזיאון כולל סרטון של 20 דקות על ההיסטוריה של העסק המשפחתי במלחמת העולם הראשונה והשנייה וכן במהלך המלחמה הקרה. למרבה הפלא, המתכון המשפחתי הסודי שהועבר כבר שישה דורות מעולם לא נחשף בכל הסכסוכים הללו. המתעניינים בשיווק ופרסום ייהנו לראות את ההיסטוריה הארוכה של החברה עם מודעות פרסומת שונות לאלכוהול. אספנים יהנו מצפייה בקולקציית הבקבוקים המיניאטוריים הגדולה ביותר במרכז אירופה, הכוללת 17,000 בקבוקים. וכמובן תוכלו לטעום את היוניקום…

Muszi

מרכז קהילתי, גלריית אמנות, מקום מפגש לילי לצעירים או חלל לאירועים? קשה להגדיר את Muszi. תמיד קורה שם משהו, החל מערבי משחקי לוח דרך תערוכות צילום ועד לערבי אילתורים קומיים. Muszi משמש כמרכז קהילתי יוצא דופן בבודפשט, עבור קהל עירוני צעיר בגילאי 20-30 פלוס. קצת מאתגר למצוא את הכניסה אבל כשתראו את הדלת הירוקה ה"מקושטת" בסטיקרים לחצו על הפעמון ויכניסו אתכם. בקומה השלישית תמצאו בר וקיוסק עם מידע על מה שקורה במקום. תוכלו למצוא במקום גם חללי עבודה משותפים להשכרה.

בית החולים בסלע

אם המערות התת קרקעיות לא הספיקו לכם או היו קצת מאתגרות מדי בשבילכם, הנה דרך בטוחה יותר לראות מה נמצא מתחת לגבעת המצודה. כמה מערות טבעיות למרגלות הגבעה שחוברו להן לבית חולים מוגן מהפצצות במהלך המצור על בודפשט בשנים 1944-1945 ובמהפכה של 1956. ציוד מקורי מאותה התקופה ייתן לכם הצצה אותנטית איך היא נראתה. לצידו תמצאו דמויות שעווה של צוות רפואי ומטופלים פצועים וקטועי איברים. זו דרך מעניינת ללמוד על ההיסטוריה של העיר ב-75 השנים האחרונות. מומלץ להצטרף לסיור מודרך. סיורים באנגלית יוצאים בכל שעה.

ועוד דבר שלא כולם יודעים בעת הזמנת מלון בבודפשט הוא שמחירי החדרים לא פעם יורדים לאחר ביצוע ההזמנה. לכן מומלץ לעקוב אחר מחיר החדר שהזמנתם באמצעות פרובו. השירות החינמי של פרובו עוקב אחר מחיר החדר עד לתאריך האחרון לביטול חינם בעשרות אתרי הזמנות. פרובו מתריע אם הוא מוצא מחיר זול יותר כדי שתוכלו להזמין מחדש ולחסוך כסף רב במחיר המלון.

Related Post