הזמנת מלון בזול? הנה כמה טיפים שיעזרו לך לשמור על תקציב החופשה שלך

אנחנו כמעט אף פעם לא טסים לחו"ל עם תקציב בלתי מוגבל. תמיד נחפש איך לחסוך לפני ובמהלך הטיול כדי לעמוד בתקציב ולהשאיר כמה שיותר ממנו פנוי לכיף ופינוקים. בין אם זה על ידי חיפוש טיסה משתלמת, הזמנת מלון בזול או נסיונות לחסוך בהוצאות הנלוות במהלך הטיול עצמו. הנה כמה דברים שמומלץ להימנע מהם (או להקפיד עליהם) כדי לא להיכנס להוצאות מיותרות בטיול הבא שלכם לחו"ל

שימו לב מה אתם שותים

לטייל יכול להיות דבר מצמיא, בין אם אתם עוד עייפים מהטיסה או משוטטים שעות בעיר חדשה. סביר להניח שתמצאו את עצמכם מוציאים יותר מדי על שתייה. כוס יין כאן, קפוצ'ינו יקר מדי שם ושני בקבוקי מים יותר ממה שאתם צריכים. יוצאים למסיבה? שבו לשתות עם חברים בלובי של המלון או ההוסטל לפני שיוצאים ללילה של שתייה וריקודים. כשאתם בחוץ, נסו את הבירות והמשקאות המקומיים. לרוב הם יהיו זולים יותר מהמותגים הבינלאומיים המוכרים ולרוב לא פחות מוצלחים. במדינות רבות קפה נחשב למותרות במחיר מופקע. נסו את בתי הקפה המקומיים והשתדלו להימנע מרשתות בינלאומיות כמו סטארבקס ודומיו. לרוב הם יהיו זולים יותר וגם הקפה בהם יהיה טעים יותר.

מזכרות

מזכרת מיוחדת במינה היא כמו זיכרון שאפשר להחזיק ולקחת איתך הביתה. סיבוב בשוק המקומי הוא דרך נהדרת ליצור אינטראקציה עם המקומיים, לתרגל את כישורי השפה שלכם ולעשות קניות. לעתים קרובות תמצאו את עצמכם עם הרבה יותר ממה שהתכוונתם לקנות ויותר ממה שיכול להיכנס  למזוודה שלכם. צאו לקניות עם מושג כלשהו מה אתם מחפשים: בומרנג מאוסטרליה, ביצת יען מדרום אפריקה, בובת קש מבלארוס. זה יעזור לכם להתמקד. פתחו את העיניים גם כשאתם לא בעיצומו של מסע קניות למקרה שתמצאו משהו ייחודי באמת.

שיחות וגלישה בטלפון

השימוש בטלפון בחו"ל, אם לא מוגדר כראוי, יכול לעלות לכם לא מעט כסף. כל עוד יש לכם רשת Wifi זמינה, עדיף תמיד להשתמש בה. גלישה סלולרית היא כבר סיפור אחר. שיחות וגלישה בנדידת רשתות עשויים להיות יקרים מאוד. אם אתם טסים לכמה ימים רצוי להצטרף לתכנית שיחות וגלישה מחו"ל אצל ספק הסלולר שלכם. קיימים גם כרטיסי סים ייעודיים לשיחות וגלישה מחו"ל ובמקרים רבים הם משתלמים יותר. אם אתם טסים לפרק זמן ארוך יותר, שווה להשקיע את הזמן והטרחה ולרכוש כרטיס סים של רשת מקומית. זה עשוי להיות זול יותר משמעותית.

המרת מט"ח וחיובי אשראי

לאחר הזמנת מלון בזול בדקו עם הבנק שלכם אם קיימות עמלות על משיכות כספומט בינלאומיות וחיובי אשראי בחו"ל. בנקים רבים גובים עמלות בגובה אחוז מסויים על כל עסקה ולעתים קרובות גם משיכות כספומט. כשאתם מדברים עם הבנק עדכנו אותם לאילו מדינות אתם טסים. אם לא תתריעו כרטיס האשראי שלכם עלול להיחסם מחשש שנעשה בו שימוש לרעה. זו לא דרך נעימה להתחיל טיול בחו"ל.

תוספות ותשלומים לחברת התעופה

יותר ויותר חברות תעופה גובות בנפרד על בחירת המושב, על האוכל, או על התיקים הנוספים. חסכו לעצמכם לחץ וטרחה ורכשו את אלה באתר של חברת התעופה כמה ימים לפני הטיסה. תוכלו לחסוך כך גם לא מעט כסף שכן התשלום עבורם בעמדת הצ'ק אין בשדה התעופה הוא לרוב גבוה יותר. אם אתם טסים לעתים קרובות יחסית, מומלץ להצטרף לכרטיס אשראי המאפשר צבירה של מיילים או נקודות לרכישת טיסות. רבים מהם מאפשרים לשלם באמצעות הנקודות גם על תוספות אלה לחברת התעופה.

היו מוכנים למקרה חירום

תאונות אכן קורות ולעיתים קרובות כאשר אתם פחות מצפים להן. אתם עלולים לחלות או לסבול חלילה מנקע או שבר. עבור מקרים כאלה, חשוב שיהיה לכם ביטוח נסיעות. ודאו שהביטוח יכסה את התשלומים שלא ניתנים להחזר והוצאות רפואיות בשעת חירום. חפשו ביטוח שמכסה גם מקרי חירום לפני היציאה לטיול ואת העלויות של ביטול אפשרי בגלל מקרה חירום. קיימים גם ביטוחים ייעודיים עבור מי שעוסק בספורט אתגרי או מי שלוקח איתו ציוד יקר במיוחד כמו ציוד צילום למשל. אמנם מדובר בהוצאה נוספת אך היא אינה גדולה במיוחד. במקרה חירום ביטוח יכול לחסוך לכם הוצאות לא צפויות גדולות מאוד.

מחיר המלון

לא משנה כמה תבדקו ותשוו לפני הזמנת מלון בזול, דעו שהמחיר יכול לרדת עוד לאחר ההזמנה. לכן מומלץ לעקוב אחר מחיר החדר שהזמנתם ולבדוק אם זה אכן קרה גם במקרה שלכם. פרובו הוא שירות חינמי שעוקב אחר מחיר החדר שלכם בעשרות אתרי הזמנות. אם ימצא מחיר זול יותר תקבלו התראה על כך ותוכלו להזמין מחדש ולחסוך כסף רב.

Related Post