הזמנת מלון במחיר משתלם? זה הזמן ללמוד איך להתמקח בחו"ל

כבר סגרתם טיסה זולה וגם הזמנת מלון במחיר משתלם כבר מאחוריכם. אחרי כל הסידורים לקראת הטיול וגם אחרי ההגעה ליעד, יש "עניין פיננסי" אחד שילווה אתכם לכל אורכו. במדינות רבות המחיר של פריטים מסוימים אינו קבוע מראש ונתון למיקוח. יש כאלה שניחנו ביכולת מיקוח מלידה אך לא כולם. רבים מחפשים ללמוד את הדרך הנכונה להתמקח עם מוכרים בחו"ל. הנה שתי שיטות לעשות זאת. אחת נפוצה ומוכרת, אך לא תמיד יעילה, השנייה יעילה מאוד ואנחנו ממליצים עליה בחום:

שיטת ה-50%

כלל זה קובע כי עלינו לקחת תמיד את המחיר ההתחלתי שמציין המוכר ולנסות להפחית אותו ב-50%. לאחר מכן נגיע למחיר 'בפועל'. עם זאת, זה לא תמיד עובד. המחירים שאומרים המוכרים אינם תמיד זהים. תיירים שונים מקבלים מחירי התחלה שונים. המוכר יקבע את המחיר הזה על ידי קביעת הסכום שהוא חושב שתשלמו, על סמך גורמים רבים. זו הסיבה שבגללה מוכרים ישאלו אתכם מאיפה אתם, האם זו הפעם הראשונה שלכם במדינה ומה אתם עושים בחיים. התשובות לשאלות הללו עוזרות להם לחשב את מחיר ההתחלה שלהם על סמך החוויה שלהם עם אנשים מהמדינה שלך ועם היכרות כמו שלך את מדינתם. אם המחיר האמיתי של צעיף משי הוא 4$ אך בעל החנות מתחיל ב-30$ הכלל של 50% לא מאוד מועיל פה.

כלל ה-50% עובד רק אם כל מוכר מכפיל אוטומטית את מחיר הפריט לפני שתתחיל בתהליך המיקוח. עם זאת, מוכרים כאמור מתחילים במחירים שונים על סמך מה שהם חושבים שהם יכולים לקבל ממך בסופו של דבר. לכן בפועל שיטה זו חסרת תועלת.

שיטת ה"טוב יותר"

יש שיטה מהירה ויעילה יותר שעובדת כמעט תמיד. לנוסעים שלא אוהבים להתמקח במדינות זרות, זו דרך קלה להשיג מחיר טוב יותר מבלי להסתבך יותר מדי:

1. צאו לסיבוב – אם אתם רואה משהו שאתם רוצים לרכוש, בקר ב-2-3 חנויות אחרות בסביבה שמוכרות את אותו הדבר או משהו דומה. שאלו כמה זה עולה בכל אחת מהחנויות, זה ייתן לכם מושג כללי על מחיר התחלתי אמיתי למשא ומתן. באם בחנות אחת יגידו שהמחיר הוא 50$, באחרת 35$ ובשלישית 20$, תדעו שהמחיר בפועל הוא מתחת ל-20$.

2. התרחקו – בהתבסס על הידע שתצברו בשלב 1, החליטו על המחיר שלדעתכם הוגן והציעו אותו. אם המוכר מסרב, תוכלו פשוט להודות לו ולהתרחק. אם המחיר שלכם אכן נמוך מדי, המוכר יאפשר לכם לעזוב. אם המחיר שאמרתם מקובל על המוכר או קרוב למחיר שמקובל עליו הוא יקרא לכם בחזרה.

כמה דברים לגבי מיקוח

לא תמיד כדאי להתמקח – אם ההבדל הוא סכום קטן מאוד, בדרך כלל עדיף פשוט לקבל את המחיר הגבוה במקצת. אחרי הכל, זה העסק והפרנסה שלהם ולנו כתיירים יש מספיק כסף לנסוע ליעד זה מלכתחילה. מיקוח על כמה סנטים או אפילו כמה דולרים כנראה לא שווה את זה.

במדינות רבות המיקוח הוא חלק מהעסק עבור כולם, ולא רק משהו שמכוון לתיירים – ומכיוון שזה צפוי, זה תמיד צריך להיעשות בצורה מנומסת ואחידה. כעסים או גסות רוח אינם איך שזה אמור לעבוד.

תמיד "יעבדו עליכם" – זה קורה גם לתיירים מנוסים שמטיילים לעתים קרובות במשך שנים. עם הזמן זה קורה פחות ובסכומים קטנים יותר. אם אתם מרוצים מהרכישה שלכם, זה העיקר. ואם שילמתם קצת יותר מהמחיר 'הרגיל', זה לא באמת ביג דיל בסופו של דבר.

בניגוד למיקוח עם מוכרים שדורש בהכרח הכנה מראש, כשמדובר על הזמנת מלון במחיר משתלם, יש מה לעשות גם לאחר ההזמנה. מחירי החדרים יורדים לא פעם לאחר ההזמנה. מסיבה זו קיים השירות של פרובו שעוקב אחר מחיר החדר שהזמנתם עד למועד האחרון לביטול חינם. המעקב מתבצע בעשרות אתרי הזמנות וספקים. אם יימצא מחיר זול יותר, תקבלו על כך התראה ותוכלו להזמין מחדש ולחסוך במחיר החדר.

Related Post