חווית חופשה בלתי נשכחת – השווקים הטובים בעולם שאתם חייבים לבקר בהם

בשביל רבים מאיתנו, אין תחליף לחוויית הקניה בשוק. עם כל הכבוד לחנויות הסופרמרקט הגדולות, אין כמו קנייה באוויר הפתוח, ההתמקחות והסיבוב מדוכן לדוכן. בימים אלה, לצערנו, השווקים סגורים ולנו נותר רק להתגעגע לעת עתה. זמנים כאלה גורמים לנו לחשוב על כמה מהשווקים הטובים בעולם שכדאי לכם להכיר. ביקור בשווקים אלה בבוא העת הם משהו שאסור לוותר עליו עבור חופשה בלתי נשכחת:

חאן אל חלילי – קהיר, מצרים

שוק זה במצרים, המכונה לעתים קרובות פשוט "החאן", הוקם במאה ה-14, כאשר הוא היה מרכז לסחר בזהב, נחושת, תבלינים ועוד. כיום, ניתן לקנות בו כל דבר, החל בתכשיטים דרך אוהלים דקורטיביים וכלה בגמלי צעצוע בין המעברים המפותלים המלאים ביותר מ-900 חנויות. הוא ממוקם ממש בלב קהיר וזהו אחד השווקים העתיקים ביותר באזור. לאחר יום ארוך של שיטוט והתמקחות, הרגעו עם כוס קפה חזק בבית הקפה העתיק ביותר בקהיר – בית הקפה של פישאווי. מקום זה משרת את באי שוק מאז 1773.

שוק חג המולד הוינאי – וינה, אוסטריה

בתקופה הנפלאה ביותר בשנה, הכיכר מול בניין העירייה של וינה הופכת לארץ פלאות חורפית. בבירת אוסטריה יש מבחר של למעלה מ-20 שווקים, אך זהו אחד הפופולריים ביותר. כאן תוכלו לעיין בדוכנים המוכרים קישוטים לחג המולד, כמו גם יין חם וערמונים קלויים. ילדים ישמחו לקחת טרמפ על אייל, לספר לכריסטקינדל את משאלותיהם ולהכין עוגיות ונרות. אנשים בכל הגילאים יכולים ליהנות מסצינות מולד מסורתיות, מקהלות חג מולד והחלקה על משטח הקרח הסמוך. זוהי חוויה נפלאה גם עבור מי שאינו חוגג את החג.

שוק צ'אטוצ'אק – בנגקוק, תאילנד

שוק סוף השבוע צ'אטוצ'אק הוא השוק הגדול ביותר בתאילנד ואחד השווקים הגדולים בעולם. הקפד לקחת מפה שתעזור לכם לנווט בין 140 הדונמים ו-15,000 הדוכנים. אלה מחולקים ל-27 מחלקות (לא באופן קפדני במיוחד) כגון אוכל, עתיקות, חיות מחמד ובגדים. למרות השם, רבים מהדוכנים פתוחים כל יום, אך לחוויה המלאה, בקרו בסוף השבוע ותוכלו לקנות הכל תחת השמש. הגיעו מוקדם בבוקר כדי להימנע מהקהל הגדול ביותר והתכוננו לקנות עד שתיפלו.

שווקי מרקש – מרקש, מרוקו

בשל מיקומה המרכזי, מרקש תמיד הייתה מרכז לסחר. עד היום, העיר המוכרת ביותר של מרוקו נותרה מרכז תרבותי וכלכלי במרוקו, ואין מקום שמדגים זאת טוב יותר מהשווקים הסואנים. שווקי מרקש, השווקים המסורתיים הגובלים בג'מאה אל-פנא (הכיכר המרכזית במרקש) יוצרים מבוך אמיתי מלא בסוחרים שמוכרים מוצרים כגון עור, תבלינים ובגדים. כשהחושך יורד, הכיכר המרכזית עצמה הופכת לשוק לילה בו תוכלו להנות ממגוון מאכלים כמו קבב, מאכלי טאג'ין ואוכל רחוב אחר. ללכת לאיבוד בין הסמטאות ושורות הדוכנים היא הדרך המושלמת לבלות ערב של חופשה בלתי נשכחת.

הבזאר הגדול – איסטנבול, טורקיה

הבזאר הגדול באיסטנבול, אחד השווקים הוותיקים והגדולים ביותר בטורקיה ובעולם, נוסד במקור בשנת 1461. הוא היה פעם מרכז הסחר של כל האימפריה העות'מאנית ושמור על ידי חיילים מדי לילה. ככל שעבר הזמן, השוק התרחב לקניון הטלאים והמבוך שהוא היום. כיום, זהו שוק צבעוני וכאוטי בו תוכלו לנשנש רחת לוקום ובקלאווה תוך כדי החלפת טקסטיל, תבלינים, כלי חרס ועוד. כמה ציניקנים עשויים לכנות זאת מלכודת תיירים, אך עובדה שהתושבים המקומיים עדיין פוקדים אותו. בנוסף, הסחורה באיכות מעולה ובמחירים משתלמים (אם תתמקחו כהוגן), מה שהופך אותו לדרך מצוינת לספוג את איסטנבול.

שוק הדגים צוקיג'י – טוקיו, יפן

שוק הדגים צוקיג'י ביפן הוא שוק הדגים הגדול בעולם והוא אולי המקום הטוב ביותר לקנות בו פירות ים, סושי ומצרכים אחרים. גם אם אתם לא בעניין של מאכלי ים, המחזה המרשים של שלושה בלוקים המוקדשים לקנייה ומכירה של דגים בהחלט שווה ביקור. יהיה עליכם לקום מוקדם אם תרצו לתפוס את המכירה הפומבית היומית של הטונה. רק 120 מבקרים רשאים לצפות, והתורים מתחילים הרבה לפני השעה 5 בבוקר. כדי להפיק את המרב מביקורכם, הקפידו ללבוש נעליים מתאימות (כפכפים, עקבים וכדומה אינם מורשים). בנוסף, הביאו סוודר אם אתם משתתפים במכירה פומבית של דגים (חדר ההמתנה אינו מחומם) וכסף במזומן אם אתם מתכננים לקנות מהספקים.

וכדי שתהיה לכם חווית חופשה בלתי נשכחת תרצו הרי להזמין גם חדר במלון שיתאים לכם. אחרי שתבחרו מלון שמתאים לכם סביר להניח שתשוו ותבדקו את המחיר בטרם תזמינו בו חדר. עם זאת, דעו שמחיר החדר עשוי לא במקרים רבים לאחר ביצוע ההזמנה. לכן מומלץ להמשיך ולעקוב אחר מחיר החדר שהזמנתם עד לתאריך האחרון לביטול חינם. הדרך הטובה ביותר לעשות זו היא באמצעות פרובו, שמבצע עבורכם בדיקות בעשרות אתרי הזמנות וספקים. ברגע שיימצא מחיר זול יותר תקבלו על כך הודעה ואז תוכלו להזמין את אותו החדר מחדש. כך יישאר לך יותר כסף פנוי "לבזבז" בשוק…

Related Post