רוצים חופשה שקטה במיוחד? 10 המקומות המרוחקים והמבודדים ביותר בעולם

נמצאים בבידוד או סתם משתגעים מהסגר? מתגעגעים לסימנים חיים יותר של ציוויליזציה? אולי המקומות האלה יכניסו אתם לפרופורציה, ריכזנו עבורכם את המקומות המרוחקים והמבודדים ביותר בעולם. מי יודע, אולי תזמינו אליהם ביום מן הימים חופשה שקטה במיוחד:

טריסטן דה קונה

זהו האי המיושב המרוחק ביותר בעולם כולו, מרחק של יותר מ-3360 ק"מ מדרום אמריקה ו-2,816 ק"מ מהחוף הקרוב ביותר של דרום אפריקה. רק 297 אנשים חיים כיום באי הגעשי, בו אין מסעדות, בתי מלון או שדה תעופה (ניתן להגיע אליו רק בשיט של 7 ימים בסירה). אולי לא תמצאו שם הרבה קשר אנושי, אבל "האי הכי רחוק" הוא המקום בו מצפה הרפתקה, לא?

מוטואו, טיבט

עד לאחרונה, המחוז המונה 12,000 איש היה המחוז האחרון שלא הייתה דרך סלולה אליו. כך יצא שרבות מהקהילות בו לא היו במגע עם אנשים מבחוץ. הילידים מסתמכים על גידולי אורז, פולי סויה, כותנה וג'ינג'לי. האזור השופע הזה נחשב לארץ קדושה בכתבי הקודש הבודהיסטיים הטיבטיים (Motuo פירושו "לוטוס נסתר" בטיבטי). כדי להגיע אליו יש לחצות את ההרים במשך ארבעה ימים וניתן לעצור בכפרים קטנים בדרך.

איטוקורטורמיט, גרינלנד

העיירה המבודדת ביותר באחת הארצות המבודדות ביותר היא איטוקורטורמיט, השוכנת על החוף המזרחי של גרינלנד. אזור זה הוא ביתם של כלבי ים, סוסים, ניבתנים, דובי קוטב ושועלים ארקטיים. ניתן לשם משדה התעופה נרלרית ינאת במסוק. בעיירה זו תיירים יכולים לרכב במזחלות כלבים ולשוט בקיאקים וזו בהחלט חופשה שקטה במיוחד. עם זאת יש בה רק חנות מכולת אחת לאוכלוסייה של 450 תושבים.

תחנת מקמרדו, אנטרקטיקה

כמובן שאנטארקטיקה תיכנס לרשימה זו, היא ממש בסוף העולם. אנטארקטיקה היא היבשת היחידה שאין בה תושבים מקוריים, והיא ככל הנראה כולה אחד המקומות המרוחקים בעולם. עם זאת, תחנת מקמרדו, מרכז המחקר בקצה הדרומי של האי רוס, היא אחד המקומות המיושבים המרוחקים ביותר בעולם. כדי להגיע לשם יש להיות מדען, איש צבא או אמן. ניתן לעשות זאת רק באמצעות מטוס צבאי עם מגלשים מיוחדים שיכולים לנחות על קרח ים.

אי הפסחא

אי הפסחא, או ראפה נוי, הוא טכנית חלק מצ'ילה, אך תרבותו העתיקה נבדלת מכל ארץ אחרת. עטוף מסתורין וקסם, האי מלא בראשי אבן גדולים שגולפו על ידי תושביו הפולינזיים המקוריים לפני מאות שנים. עד היום, מדענים והיסטוריונים תוהים על קנקנם. ניתן להגיע אליו באמצעות טיסות מסנטיאגו, צ'ילה.

איי קרגואלן, "איי השממה"

באיי קרגואלן אין תושבים מקוריים והם נמצאים בדרום האוקיאנוס ההודי. הרים סלעיים וקרחונים מכסים את רוב האי הראשי, שמיושב באופן קבוע על ידי 50-100 מדענים וחוקרים צרפתים. הדרך היחידה להגיע לשם היא בספינה, שיוצאת רק ארבע פעמים בשנה, אז תכננו את הטיול מראש.

האי פיטקארן, דרום האוקיאנוס השקט

טריטוריה בריטית זו, האי פיטקארן, מרוחקת כל כך שרק 50 אנשים חיים שם כיום, וממשלת בריטניה למעשה ביקשה מאזרחים לעבור לשם. למרות שהוא נמצא במרחק של אלפי קילומטרים מהציוויליזציה, האי פיטקארן הוא יפה להפליא, עם גבעות ירוקות מדהימות ומים כחולים צלולים, כמו שאפשר למצוא רק באמצע האוקיאנוס.

הוואי

הוואי היא מרכז האוכלוסייה המבודד ביותר בעולם, במרחק של 3846 קילומטרים מקליפורניה ו -6195 ק"מ מיפן. למרבה המזל, למרות שהוא די מרוחק (במיוחד האי הגדול וקוואי), הוא גם ביתם של עיר גדולה (הונולולו) והמון אטרקציות תיירותיות, מלונות ומקומות אירוח. ההגעה מקליפורניה היא טיסה של חמש שעות בלבד.

אוימיאקון, סיביר, רוסיה

בכפר גרים כ-500 תושבים והוא נחשב למקום המיושב הקר ביותר על פני כדור הארץ, מחוץ לאנטארקטיקה. תושביו המעטים של אוימיאקון מתמודדים עם טמפרטורות המגיעות היטב מתחת למינוס 30 מעלות צלזיוס מדי יום בקוטב הצפוני הסיבירי. מכיוון שלעתים קרובות המקום קר מדי למטוסים, הדרך היחידה להגיע לשם היא יומיים נסיעה ברכב. עם זאת, לראות איך הרוסים חסיני הפלדה האלה שורדים בעיירה הזאת עשוי להיות שווה את הנסיעה.

האי סוקוטרה

ארכיפלג זה ליד תימן מבודד כל כך ששליש ממיני הצמחים ובעלי החיים שבו לא נמצא בשום מקום על פני כדור הארץ. עציו המטורפים למראה גורמים לו להיראות כאילו הוא נמצא בכוכב אחר ומכאן קיבל את הכינוי "אי החייזרים". בנוסף לצמחים החייזריים המוזרים שבו, האי מספק נופים וחיות בר מדהימים. כמו כל המקומות הנידחים הללו, יש להגן על האי סוקוטרה במיוחד, כך שילידיו יוכלו להמשיך ליהנות מהנוף הבתולי ומהמינים הייחודיים לו.

גם אם תרצו להזמין חופשה שקטה במיוחד במקום קצת פחות… מבודד, יש טיפ שכדאי להכיר בנוגע להזמנת חדר במלון. מחירי החדרים עשויים לרדת לא פעם לאחר ביצוע ההזמנה ולכן מומלץ להמשיך ולעקוב אחר מחיר החדר שתזמינו עד לתאריך האחרון לביטול חינם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות פרובו. זה שירות חינמי שמבצע עבורכם בדיקות מחיר בעשרות אתרי הזמנות וספקים. אם פרובו ימצא מחיר זול יותר תקבלו הודעה על כך מיד ואז תוכלו להזמין את אותו החדר מחדש. כך תוכלו להיות שקטים באמת לגבי החופשה שלכם.

Related Post