7 דברים שצריך לדעת לפני הזמנת חופשה בסלוניקי

סלוניקי היא עיר שאין דומה לה, עם תושבים מסבירי פנים וקסם ייחודי, המהווה מקום מפגש בין תרבויות ודתות שונות בהרמוניה מופלאה. העיר השנייה בגודלה ביוון, הידועה בכינויה "כלת הצפון", חובקת היסטוריה ארוכה לצד אווירה מודרנית ותוססת. מכיוון שהיא נמנית בין היעדים המעטים אליהם נוכל לטוס כישראלים בקרוב, ריכזנו עבורכם כמה דברים שחשוב לדעת לפני הזמנת חופשה בסלוניקי:

אלכסנדר הגדול

סלוניקי הוקמה במאה הרביעית לפני הספירה ונקראה על שם אחותו למחצה של אלכסנדר מוקדון, מלך מקדוניה, פרס, בבל ואסיה. הוא נחשב לאחד המוחות הצבאיים הגדולים ביותר בהיסטוריה. מוקדון גם היה הכובש היחיד בעולם העתיק שהצליח להקים אימפריה שהתפשטה ברחבי העולם הידוע לאדם באותה תקופה.

גסטרונומיה

כיום סלוניקי היא מטרופולין מודרני עם נוכחות רב תרבותית וקסם ייחודי ואותם גורמים השפיעו מאוד על הגסטרונומיה שלה. בסלוניקי יש את אחד המטבחים העשירים ביותר ביוון שכן היא שמרה על רמזים לטעמים מתרבויות שונות סביב שהשפיעו על האזור. את השילוב בין מתכונים מסורתיים מעוררי תאבון לחיזוקים מטרנדים מודרניים יותר ניתן למצוא כמעט בכל המסעדות והטברנות בעיר. הדבר הופך את הארוחה לרגע יוצא דופן בחופשה שלכם בסלוניקי.

מרכז העיר

האנרגיה הצעירה הממלאת את מרכז העיר נמשכת כל היום והלילה. תוכלו לגלות פנינים נסתרות בכל צעד שתעשו, החל ממועדונים תעשייתיים מודרניים יוצאי דופן ועד בתי קפה היסטוריים וברים ביתיים. סלוניקי גם מציעה חווית קנייה מדהימה. רחוב Tsimiski הוא המקום לצאת למסע שופינג כדי למצוא את הלוק המתאים לבילוי הלילי ולחזור הביתה עם כמה מציאות שוות.

תרבות

הסתובבו בסלוניקי וקבלו השראה מהאנדרטאות ההיסטוריות המדהימות שבאמת לא ניתן לפספס. התחילו את היום בתצפית פנורמית מרהיבה של 360 מעלות על העיר כולה מראש מגדל OTE. אחרי שתצלמו מספיק תמונות וגם כמה תמונות סלפי מתבקשות המשיכו בהליכה לעבר המגדל הלבן המונומנטלי, הנחשב לסמל העיר. לאחר מכן בקרו בארמון גלריוס שנמצא ממש בלב העיר. בארמון תוכלו לחזות באזורים חשובים בארמון כמו חדר הכס, האטריום, הבזיליקה והקמארה המפוארת (קשת הניצחון). לבסוף, בקרו ברוטונדה הנהדרת, שהיא פנתיאון שמור להפליא.

דת

98% מהעם היווני מגדירים את עצמם כאורתודוקסים נוצרים, וזה היבט חשוב מאוד בתרבות היוונית. האחוז הנותר מהאוכלוסייה היוונית מגדירים את עצמם כמוסלמים, קתולים ויהודים. העיר סלוניקי משלבת בצורה הרמונית את כל הדתות ויוצרת אווירה רב תרבותית שקשה לפספס. בנוסף, במשך למעלה מ-400 שנה שלטו הטורקים ביוון ומסיבה זו התרבות הטורקית השפיעה רבות על המסורות היווניות לאורך השנים. כתוצאה מכך אלמנטים מתרבותם עדיין חיים בעיר מדהימה זו. המורשת היהודית בסלוניקי היא מתפרשת על פני אלפיים שנה. סלוניקי הייתה ידועה כ"אם ישראל", שכן היא הפכה לבית עבור אוכלוסייה גדולה של אזרחים יהודים במלחמת העולם השנייה.

חוויות יוצאות דופן

הדרכים הנפוצות ביותר לחוות עיר הן על ידי סיור רגלי או באוטובוס. אם העיר נמצאת ליד הים או ליד נהר, ניתן לשלב גם שיט. כל אחת מהדרכים משרתת את המטרה הייחודית שלה ויכולה להיות מהנה למדי. עם זאת, סלוניקי שהיא עיר כל כך ייחודית בעצמה שראוי שתיהנו ממנה בצורה הכי ייחודית שאפשר. נסיעה בכדור פורח מעל העיר המהממת הזו תשאיר אתכם ללא מילים והנופים ללא ספק יכבשו את ליבכם. הדרך הטובה ביותר לחזות בנוף של הלאדדיקה, במבצר המלכותי של אנו פולי או במגדל הלבן המרהיב היא מלמעלה. מומלץ להתחיל בשעות הבוקר המוקדמות בהן צבע השמיים יספק רקע מופלא לתמונות שלכם.

הטיילת

העיר, השוכנת לחופי המפרץ התרמי, מציעה טיילת מדהימה שכל התיירים וגם המקומיים נהנים ממנה. גם ביום מעונן או ערפילי, תושבי סלוניקי ימצאו דרך ליהנות ולשמר את רוחה של העיר. הטיילת אינה ארוכה, עם זאת יש בה כמה נקודות עיקריות בהן ניתן לעצור ולשוטט בדרכים הצדדיות לפני שממשיכים. תוכלו להיתקל בכיכר המפורסמת ביותר בעיר, כיכר אריסטו. אם תחליטו לפנות ולחקור את הרחובות שמסביב, יתכן שלא תחזרו לטיילת במשך שעות, אבל זה שווה את זה. הטיילת מסתיימת בלא אחר מאשר המגדל הלבן המהווה נקודת מפגש מפורסמת. לאורך הטיילת תחלפו לצד אינספור מסעדות ובתי קפה. בדרך חזרה תוכלו לבחור אחת מהן, לשבת לאכול ולהתפעל מהנוף היפהפה של הים.

לאחר הזמנת חופשה בסלוניקי, זכרו שמחירי חדרי המלון שתזמינו עשויים לרדת. זה קורה ב-40% מהמקרים ולכן מעקב אחר מחיר החדר שהזמנתם עשוי לחסוך לכם כסף רב. פשוט העבירו את אישור ההזמנה שלכם לפרובו שיבצע עבורכם בדיקות מחיר בעשרות אתרי הזמנות עד לתאריך האחרון לביטול חינם. אם ימצא מחיר זול יותר, תקבלו מפרובו הודעה על כך. באותו הרגע תוכלו להזמין מחדש את אותו החדר ולבטל את ההזמנה המקורית. השירות אינו כרוך בשום עלות מצידכם.

Related Post