ביס מהדוד סם: אוכל הרחוב שאתם חייבים לנסות בזמן טיול בארצות הברית

האמריקאים אולי לא אלופי העולם במלחמה בקורונה אבל באוכל רחוב הם מעולים. אחרי הכל זו מדינה ענקית מלאה במהגרים מכל קצוות תבל. לצערנו, לא בטוח שתוכלו להגיע לשם בקרוב. עם זאת, אלה מאכלי הרחוב שאתם חייבים לנסות במהלך טיול בארצות הברית והערים בהן כדאי לכם לנסות אותם:

טאקו – סן פרנסיסקו, קליפורניה

בדומה לחומוס ופלאפל בישראל, סביר להניח שלא תקבלו תשובה אחידה וחד משמעית אם תשאלו את תושבי סן פרנסיסקו איפה נמצא הטאקו הטוב ביותר. זהו נושא פופולרי מאוד שנתון למחלוקות רבות. הסוד של הטאקו בסן פרנסיסקו הוא בפשטותו. לרוב לא מדובר ביותר מטורטיות תירס, בשר, בצל, כוסברה וקורטוב סלסה. זהו ללא ספק אחד הדברים הטובים ביותר שתוכלו לאכול בזמן שהותכם בסן פרנסיסקו.

פאי פריטוס וצ'ילי – אלבקרקי, ניו מקסיקו

הפייבוריט הזה בניו מקסיקו מורכב מפריטוס (סוג של חטיף צ'יפס מתירס) ועליהם תבשיל צ'ילי, צ'דר, בצל וחלפיניו פרוס. מנה זו הוגשה לראשונה בדוכן אוכל בוולוורת' בסנטה פה והפכה לחטיף מקסיקני איקוני חדש.

נקניקיות – שיקגו, אילינוי

נקניקיות בקר על לחמניית פרג הן מנה חובה עבור כל מי שמבקר בשיקגו בזמן טיול בארצות הברית. מומלץ לשים מעל קצת מכל דבר, בין אם זה חרדל, בצל לבן או מלח סלרי.

טוסט גבינה – בוסטון, מסצ'וסטס

כשמגיעים לבוסטון קשה שלא להתפתות לכריך הטוסט האפי, אוכל מנחם זה מגיע במגוון רחב של וריאציות כאן. לנגוס בטוסט חם עם גבינה נמסה ונוטפת ותוספות מכל הטוב יגרום לכם להרגיש על גג העולם. תוכלו למצוא כריכים אלה במשאיות אוכל שמוכרות אותם ברחבי העיר

דונאטס – פורטלנד, אורגון

מספיק לראות את התורים הארוכים ב"וודו דונאטס" בפורטלנד כדי להבין שמגישים שם סופגניות אגדיות. בעבר זה היה נחשב למאכל פשוט ומשעמם יחסית אך לאחרונה הדונאטס בארצות הברית עוברים מהפכה של ממש. אם אתם רוצים לטעום מפורטלנד, אין מקום טוב יותר להתחיל מאשר עם סופגנייה.

טאקו דגים – סן דייגו, קליפורניה

מה שהופך את טאקו הדגם בעיר משובחת זו למיוחד הוא המגוון האינסופי כמעט. אין טאקו דגים טעים שלא תוכלו למצוא בסן דייגו: טאקו כריש, דגי אוקיינוס משובחים, צלויים, מטוגנים או מצופים בבלילה פריכה.

בשר על האש – אוסטין, טקסס

מנגל באוסטין הוא תהליך רציני. מנגל טקסני מתייחס בדרך כלל לצלייה איטית של חזה בקר על אש נמוכה. לרוב יהיה מוגש עם בצל לבן, חמוצים ולחם לבן פשוט פרוס בצד. במקום להשקיע שעות ארוכות בבית, יש טונות של משאיות אוכל ומסעדות מנגל שצצו כדי לשרת את תאוות הבשר בעיר.

פוקה – הונולולו, הוואי

בעבר הייתה הוואי מדינה של מהגרים. מדינות שונות רבות הביאו את תרבותן לאיים ובנוסף לכך הגיעו טעמים, מאכלים ודרכי בישול שונים. כך התפתחה קערת הפוקה שהיא מעין שילוב של מריכיבים יפניים, פולינזיים ואמריקאיים. כיום, זו המאכל הלאומי הסודי של הוואי וחטיף בריא באמת כמו גם מנה עיקרית. ביסודו של דבר, קערת פוק מורכבת משלושה מרכיבים עיקריים: אורז בבסיסו, דגים נעים כבושים ולצידם ירקות ואצות. בהוואי תמצאו סגנונות שונים של דגים שתוכלו להכניס לקערת הפוקה שלכם. עם זאת לרוב הם יהיה מבוססים על spicy ahi שזו מנת טונה או סלמון פיקנטיים.

קרוקטים – מיאמי, פלורידה

זהו אחד ממאכלי הרחוב הנפוצים ביותר במיאמי. הם יכולים להיות ממולאים במרכיבים רבים אך הנפוצים ביותר הם שינקן ועוף. בדרך כלל, הם נמכרים מחוץ לחלונות הקפיטריה והם בהחלט יכולים לגרום לכם להזיל ריר. חלק מהמקומות הטובים ביותר לחטוף את אחת המנות הטעימות האלה הם ורסאי ולה קרטה ברחוב 8 בהוואנה הקטנה במיאמי. מתמודד נוסף על הקרוקטים הטובים ביותר בעיר הוא סרחיוס עם כמה מיקומים ברחבי העיר.

כריך צ'יז סטייק – פילדלפיה, פנסילבניה

יש ויכוח ותיק בפילדלפיה, ביתו של כריך הצ'יז סטייק, מי עושה אותו הכי טוב. רוב ילידי פילי יהיו נאמנים לפאט'ס או ג'ינו'ס. עם זאת, גם טוני לוק, במיקום המקורי שלו הוא בהחלט אופציה טובה מאוד. הקפד לברר כיצד להזמין כראוי פילי צ'יזסטייק, באמצעות "wit" או "wit out" כדי לציין אם אתם רוצים בצל מטוגן על הבשר שלכם, והקפד לקבל אותו "whiz" כל הטוב הדביק, הצהוב, והגבינתי מעל. המנה הזו היא guilty pleasure שאסור לפספס כשנמצאים בפילדלפיה.

כופתאות דים סאם – ניו יורק סיטי, ניו יורק

בניו יורק יש סצנת אוכל רחוב תוססת והכופתאות הללו מושלות בה ביד רמה. מצד אחד תוכלו למצוא כופתאות מטוגנות בכל פינת רחוב בצ'יינה טאון במחיר נגיש של 4 בדולר. אלה דואגים לשמור על הסטודנטים שבעים ואת הארנקים שמחים. מנגד תוכלו להנות גם מכופתאות שמאודות לכדי לשלמות בסלסלות במבוק ומוגשות במרק שאו לונג באו. כך או כך, לא תוכלו להתחמק מהן בניו יורק.

כשסוף סוף תגיעו לתכנן טיול בארצות הברית, סביר להניח שלא תחפשו רק איפה לאכול מה אלא גם חדר במלון. שימו לב, לאחר ביצוע ההזמנה, שכדאי להמשיך ולעקוב אחר מחיר החדר שכן הוא עשוי לרדת במקרים רבים. הדרך המומלצת והנוחה לעשות זאת היא פשוט להעביר את אישור ההזמנה שלכם לפרובו. זהו שירות חינמי לגמרי שמבצע עבורכם בדיקות מחיר בעשרות אתרי הזמנות עד לתאריך האחרון לביטול חינם. אם אכן יימצא מחיר זול יותר תקבלו על כך התראה כדי שתוכלו להזמין באותו הרגע את החדר מחדש ולפנות תקציב לעוד מאכלים טעימים בטיול שלכם.

Related Post