כיצד להימנע ממסעדות שהן מלכודות תיירים

אנחנו לא אוהבים להרגיש שעבדו עלינו. כשאנחנו מתכננים חופשה אנחנו בודקים אילו טיסות הכי משתלמות, איך להזמין מלונות בזול ועל אילו אתרי תיירות אפשר לוותר. אבל איכשהו דווקא במהלך החופשה עצמה, אנחנו מוצאים את עצמנו "נופלים" לא פעם למלכודות תיירים, במיוחד כשזה נוגע לבחירת מסעדות.

מלכודת תיירים היא מקום (מסעדה, לצורך העניין) המיועד במיוחד למשוך תיירים, ולגבות מהם מחירים שערורייתיים עבור דברים שהם לא בהכרח רוצים או צריכים. במקרה של מסעדות מלכודת תיירים, הכל יהיה יקר מדי. האוכל יהיה לא אותנטי, לרוב באיכות ו / או טעם לא טובים, ולבסוף, ככל הנראה השירות יהיה גרוע.

הטיפים הבאים, כיצד להימנע ממלכודות תיירים, עשויים להיראות ברורים מאליהם. אבל אם זה באמת היה המקרה, מדוע התיירים ממשיכים ליפול למלכודות הללו? שימו לב, חברים.

# 1 הימנעו ממסעדות בקרבת אטרקציות תיירותיות גדולות.

לא משנה היכן אתם נמצאים, עליכם להימנע תמיד ממסעדות בקרבת אטרקציות תיירותיות ענקיות כמו מגדל אייפל, לונדון איי, מגדל פיזה או מזרקת טרווי. סביר להניח שכל המסעדות באזורים אלה הן מלכודות תיירים, משתי סיבות ברורות: באופן כללי, תושבי המקום לא מסתובבים באזורים מלאי תיירים, והם בהחלט לא אוכלים שם! מיליוני תיירים מגיעים מרחבי העולם כדי לראות אטרקציות אלה. באופן טבעי, כל העסקים בסביבה הקרובה מכוונים אליהם.

# 2 אם מארח מנסה לפתות אותך ולהושיב אותך, אל תיתן לו.

כשאתם עוברים בשכונות תיירותיות, סביר להניח שתיתקלו במארחים מרובים המציעים לכם "אוכל טעים" ו"מחירים מעולים". תאמינו או לא, חלקם להיות תוקפניים למדי ואף ינסו למשוך אתכם פיזית פנימה. אחרים עשויים להציע לכם אפריטיף או מתאבן "בחינם" (שתמצאו בחשבון שלך בסוף הארוחה). לא משנה מה הטריק שלהם, אל תיפלו לזה! אם האוכל, האווירה והשירות של מסעדה באמת עדיפים תוכלו להיווכח בכך בעצמכם בלי עזרת המארח. בזכות הריחות, התכונה בשולחנות והבעות הפנים המרוצות של הסועדים.

# 3 אל תאכלו בשום מקום שהתפריט מתורגם למספר שפות.

אם תפריט של מסעדה מתורגם למספר שפות, זה צריך לעורר את החשש שלכם באופן מיידי. המקומיים דוברים את השפה המקומית הם לא צריכים תפריטים באנגלית, צרפתית, מנדרינית, גרמנית, ספרדית ורוסית. כל מסעדה שעושה זאת קיימת לתיירים, ולתיירים בלבד. אל תפחדו מהלא נודע! המלצר שלכם – או האינטרנט – יכולים לעזור לכם לתרגם את התפריט למילים שתבינו.

# 4 אל תאכלו במקומות שבהם תמונות של אוכל מוצגות על החלונות.

לא נעים לומר את זה, אבל זו האמת העצובה. לעתים קרובות, תמונות האוכל המוצגות בחלונות מלכודת תיירים מסופקות על ידי אותן חברות שייצרו, הקפיאו וסיפקו אוכל זה למסעדה. כשאתם נוסעים ללונדון, הדבר האחרון שאתם רוצים זה פיש & צ'יפס שהייתם יכול לקנות בסופרמרקט.

# 5 ותרו על מסעדות שיש בהן תצוגה של המנות עצמן

האם פסטה "טרייה" מוצגת בחוץ? מה עם פלטת פירות ים "טעימה"? תושבים מקומיים ומטיילים מנוסים יודעים כיצד אמור להיראות האוכל הטיפוסי של האזור, הם לא צריכים הדגמה חיה…

# 6 דלגו על כל מקום שמפורסם על מפת העיר שלך או בעלון מידע לתיירים

לעתים קרובות, כשתגיעו למלון, תקבלו מפה, בה יסמנו עבורכם היכן נמצא המלון ואיך להתמצא בעיר. בדרך כלל, מפה זו תכלול גם פרסומות למסעדות ואטרקציות תיירותיות. ותרו מראש על המסעדות בפרסומות אלה לא משנה כמה מפתות הן ייראו. הם נמצאות שם במיוחד עבור תיירים הזקוקים למפות.

# 7 הימנעו מכל מקום שנראה נוצץ מדי

האם יש טונות של מדבקות על החלונות לדברים כמו WiFi בחינם ומזכרות? מה לגבי שלטים מהבהבים ומוארים? האם המלצרים לבושים בתלבושות מסורתיות? האם העיצוב קצת מוגזם? חבל על הזמן והכסף שלכם…

# 8 חפשו תיירים

בתי קפה רבים באירופה כוללים מקומות ישיבה בחוץ, מה שאומר שניתן להבחין בקלות בין מקום תיירותי לאחד מקומי אותנטי. שמעתם המון שפות זרות? ראיתם קבוצות סיור ענקיות? אם כן, ייתכן שמדובר במלכודת תיירים!

#  9 תכננו מראש

בטרם תגיעו ליעד, חפשו המלצות למסעדות בפורומים, קבוצות פייסבוק ובלוגים. מומלץ כמובן לבדוק את הביקורות העדכניות עבור מסעדות אלה במקומות כמו גוגל מפות ו-tripadvisor.

האמת היא שגם כשאנחנו מזמינים מלון יש מלכודות שאפשר ליפול אליהן. לא משנה כמה תשוו ותבדקו איך להזמין מלונות בזול, לאחר שתזמינו מחיר החדר עשוי לרדת. זה קורה לא מעט ולשם כך קיים השירות של פרובו. פרובו עוקב אחר מחיר החדר שהזמנתם (עם אפשרות לביטול חינם) בעשרות אתרי הזמנות וספקים ומתריע כשהוא מוצא מחיר זול יותר. כך תוכלו להזמין מחדש, לבטל את ההזמנה הקיימת, ולחסוך עשרות או אפילו מאות דולרים.

Related Post