לפני שמזמינים חופשה בדובאי: איך להגיע ממקום למקום בעיר

לדובאי אחת ממערכות התחבורה המתקדמות ביותר באזור, עם מטרו מאוד מסובך, שפע אפשרויות שיתוף נסיעה ושירות המוניות הרגיל. לפני שמזמינים חופשה בדובאי מומלץ לתכנן איך תגיעו ממקום בעירץ רשת התחבורה הציבורית של העיר מנוהלת על ידי רשות הדרכים והתחבורה (RTA), סניף של השלטון המקומי. הסוכנות ריכזה את כל אמצעי התחבורה למערכת שנראית בהתחלה מאיימת, אך היא סלחנית יותר ברגע שמבינים אותה. העיר מחולקת לשבעה אזורי נסיעה. אבל עבור תיירים, מרבית נקודות העניין נמצאות באזורים 2, 6 ו- 5. אלה האזורים המכסים כמה מהאזורים המתויירים ביותר:

אזור 2 – המרינה של דובאי, פאלם ג'ומיירה, אל ברשה

אזור 6 – מרכז העיר דובאי (Burj Khalifa, קניון דובאי), Bur Dubai

אזור 7 – Deira, נמל התעופה הבינלאומי של דובאי

תוכלו להשתמש במתכנן המסעות של RTA כדי להבין את המסלול הטוב ביותר עבורכם ואת המחיר המתאים לו. מחיר הנסיעה תלוי במספר האזורים שהנסיעה עוברת בהם ובסוג הכרטיס בו אתם משתמשים.

כרטיסי NOL

כרטיסי נול הם כרטיסים שניתן לטעון מחדש המאפשרים גישה נוחה למערכת התחבורה הציבורית של דובאי, כולל המטרו, האוטובוסים, החשמליות והמעבורת של דובאי. ישנם ארבעה סוגי כרטיסים: אדום, כסף, זהב וכחול (בהתאמה אישית). הכרטיס האדום מתאים יותר לשימוש בטווח קצר ולכן רוב התיירים יבחרו בו. זהו כרטיס נייר חד פעמי שניתן למלא מחדש בנסיעות. ניתן למלא בו עד 10 נסיעות בודדות או עד 5 מעברי "חופשי יומי". שימו לב שלא ניתן להשתמש באותו הכרטיס במספר אמצעי תחבורה כך שיש לרכוש, למשל, כרטיס נפרד עבור המטרו ועבור האוטובוס.

רכבת תחתית

מערכת המטרו בדובאי מקשרת בין רוב האטרקציות הפופולריות ביותר בעיר. היא מורכבת משתי קווים בלבד: אדום וירוק. הרכבות עוברות בתדירות גבוהה משעה 05:50 בבוקר עד חצות (שבת-רביעי); 5:30 בבוקר עד 01:00 (חמישי); 13:00 – 01:00 (שישי). הנה כמה דברים שכדאי לדעת על המטרו בדובאי: לרוב הוא נוח לשימוש אך עשוי להיות צפוף בשעות העומס, 07:00-09:00 ובסביבות 16:00. ישנם קרונות נפרדים לבעלי כרטיס NOL זהב. אל תנסו להיכנס אליהם ללא הכרטיס המתאים כי יש ביקורות ואתם עשויים לקבל קנס לא קטן. נוסעות יכולות גם לבחור להשתמש בקרונות לנשים בלבד. לעיסת מסטיק, אכילה, שתייה ושינה אסורים במטרו. בעת ביקורת הכרטיס האדום שלכם אמור להיות טעון בנסיעה אחת או חופשי יומי אחד לפחות. בסוגי הכרטיסים האחרים עליהם להיות טעונים בקרדיט של 7.5 AED לפחות. הקפידו על כל כך על מנת להימנע מקנסות. תוכלו למצוא אפליקציות רבות לאייפון ולאנדרואיד שיסייעו לכם לתכנן את הנסיעה שלכם במטרו.

מוניות

עם רשת הכבישים הרחבה שלה, מכוניות הן עדיין אמצעי התחבורה העיקרי בעיר דובאי. למרות המטרו האמין, מוניות הן עדיין אמצעי תחבורה ציבורית פופולרי מאוד. אלפי מוניות משוטטות בכל רגע בעיר. תוכלו למצוא גם מוניות ורודות המיועדות לנוסעות בלבד.

UBER או CAREEM

Uber פועלת בדובאי, כך שזו עוד דרך להתנייד בעיר אם אתם מכירים אותה ומעדיפים אותה. מלבד Uber, יש גם את Careem, אפליקציית תחבורה נוספת, שתוכל להשתמש בה כדי להזמין רכב פרטי או אפילו מונית. לרוב המוניות יהיו זולות יותר אך השירות ב-UBER וב-CAREEM יהיה טוב יותר. בין UBER ל-CAREEM, השני נחשב לזול יותר ומוצלח יותר.

HOP-ON HOP-OFF

אם אתם חובבי אוטובוסים לתיירים מסוג זה, תשמחו לדעת שהם זמינים גם בדובאי. אם אינכם מכירים, אלה אוטובוסים דו קומתיים שהקומה השנייה שלהם פתוחה. הם נעים במסלול מעגלי ברחבי העיר ועוצרים בכמה מהאטרקציות הפופולריות ביותר בעיר. לפני שמזמינים חופשה בדובאי, לא תצטרכו להתעסק בתעריפים או ניווט. כל שיהיה עליכם לעשות זה לעלות בחזרה על אחד מהאוטובוסים הרבים העוברים בתחנה ולהציג את הכרטיס שלכם. הנה כמה מהתחנות בהן עוברים האוטובוסים:  בורג' חליפה, מסגד ג'ומיירה, קניון האמירויות, קניון דובאי, קריק דובאי, מרכז העיר דירא, Miracle Garden, הכפר הגלובלי, השווקים הישנים ועוד. ישנם 6 מסלולי יום ושני מסלולי לילה. כל אוטובוס מצויד גם במדריך שמע רב-לשוני שיכול לתת מידע נוסף על כל עצירה. כל כרטיס מגיע גם עם סיורים בחינם.

עוד דבר שחשוב לדעת לפני שמזמינים חופשה בדובאי זה שמחירי החדרים עשויים לרדת לאחר שכבר תזמינו אותם. לא משנה כמה תשוו ותבדקו לפני, מומלץ לעקוב אחר מחיר החדר לאחר ההזמנה באמצעות פרובו. פרובו יבצע בדיקות מחיר בעשרות אתרי הזמנות עד לתאריך האחרון לביטול חינם. אם ימצא מחיר זול יותר, תקבלו על כך התראה. לאחר מכן תוכלו להזמין מחדש במחיר נמוך יותר ולחסוך בעלות החופשה הכוללת.

Related Post