10 דברים שכדאי לכם לדעת לפני שאתם מזמינים מלון במונטנגרו

מונטנגרו היא יעד נפלא שהופך ליותר ויותר פופולרי בקרב ישראלים. היא זולה יחסית אך למרבה הנוחות המטבע בה הוא יורו. התחבורה הציבורית מגיעה כמעט לכל מקום במדינה. הכפריים ידידותיים מאוד ויש שפע של טבע מרהיב בכל פינה. עם זאת, יש כמה דברים שחשוב לדעת על המדינה לפני שאתם מזמינים מלון במונטנגרו:

הנוף פשוט מדהים

מונטנגרו היא בעצם מדינה של הרים ועמקים אשר מהווים נוף מדהים ומרהיב – אחד מהטובים באירופה. אם יש לכם טיולים רבים ברזומה בטח תחשבו שמדובר בסה"כ בעוד הר, עמק או מפל נחמדים. אך גם למודי הטיולים שבכם ימצאו את עצמם מתלהבים מהנופים במונטנגרו, אפילו מאלה שרואים בדרך ממקום למקום. בניגוד לרוב המדינות באירופה, מונטנגרו עוסקת בחיק הטבע ולא בערים – למעט העיר קוטור שאסור לפספס.

הנהגים בכבישים לא נורמליים

בין עקיפה במהירות בסיבובים מסוכנים, נסיעה באמצע הכביש רק בשביל הכיף ומשאיות עם עודף משקל מיטלטלות לאורך מעברי הרים צרים, נסיעה במונטנגרו יכולה להיות חוויה מסמרת שיער. למרות הסמלים הדתיים המשתלשלים ממרבית המראות האחוריות, נראה כי כמעט לכל מי שיש לו מכונית משאלת מוות. אם אתם שוכרים מכונית, דעו כי למקומיים יש פרשנות מעט יותר משוחררת לחוקי הדרך מכפי שתמצאו באזורים אחרים באירופה.

מותר לעשן בכל מקום

ברוב העולם מספר המעשנים נמצא בירידה מתמדת גם משיקולי בריאות וגם בגלל חוסר הנוחות שבזה. לא כיף לצאת מהבר לקור בשביל סיגריה או להתרחק מאות מטרים ממקומות שאסור לעשן מהם, ובצדק. במונטנגרו, לעומת זאת, הגישה מעט שונה. תוכלו עדיין לראות אנשים מעשנים באוטובוס עם חלונות פתוחים או בתור בסופרמרקט. אלה, לצד בתי קפה מעושנים עם מאפרות מלאות, יקחו אתכם אחורה בזמן לזמנים בהם זה היה מקובל גם אצלנו. למי שלא מעשן והריח והעשן מפריעים לו, זה עשויה להיות חוויה לא תמיד נעימה.

מותר לעשות קמפינג כמעט בכל מקום

לצד נהרות ואגמים, לרגלי הרים ובשדות כפריים, מותר לעשות קמפינג כמעט בכל מקום במונטנגרו. אם תרצו לרדת מהשבילים וליהנות מחיק הטבע בכוחות עצמכם, ארזו אוהל לטיול שלכם. ישנם מעיינות מים מתוקים ברוב המקומות אך היו מוכנים לכמה לילות צוננים בהרים.

לתקשר עם המקומיים עלול להיות מאתגר

נסו לבטא שמות כמו Rijeka Crnojevića, Bare Kraljske, Trešnjevik או Žabljak. גם מילים שנראות פשוטות יותר לביטוי עשויות לגרום לכם לגמגם או "לשבור את השיניים". רוב הסיכויים שתיתקלו בגבות מורמות, צחקוקים או סתם פרצופים של מי שלא מבין מה אתם רוצים. זה נכון שלא בכל מקום נצפה שכולם ידעו אנגלית אבל במונטגרו מעט מאוד אנשים יודעים אנגלית. למען האמת, יהיה קל יותר למצוא דוברי גרמנית, למרבה הפלא.

הרכבת זולה יותר (ונוחה יותר) מהאוטובוס

קו הרכבת חוצה חלק נכבד מהמדינה, מקו החוף ועד מעבר לגבול עם סרביה עד בלגרד. כאשר מזמינים מלון במונטנגרו תוכלו להגיע מהחוף עד להרים ואתרי הסקי ביום אחד תמורת כמה יורו בודדים. מעבר למחיר זו גם דרך נוחה יותר להתנייד. המושבים אמנם מיושנים משהו אבל נוחים. לא תצטרכו לסבול מנהג שממלא את האוטובוס בעשן, מדבר בקולי קולות בטלפון ומתעסק בדברים שאינם נהיגה. אחרי הכל, גם הוא נמנה בין הנהגים של מונטנגרו. אמנם הרכבות לא מגיעות לכל מקום כמו שמגיעים אליו האוטובוסים אבל איפה שניתן, זו האופציה העדיפה.

התפריט מאוד… בשרי

פלטות בשר, תבשיל טלה, נקניקיות, בשר חזיר מעושן, כבש צלוי, בייקון. זורקים עוד כמה חתיכות של כבש וחזיר, זו בערך תמצית המטבח המונטנגרי. אם ממש תרצו איזה ירק בצד תמצאו קצת פלפל תפוחי אדמה או בצל בצד, רק כדי לצאת ידי חובה. לצמחוניים לא יהיה קל למצוא מה לאכול במונטנגרו ולא פעם הם ייאלצו להסתפק בסלטים שלצד הבשר ובלחם.

אל תוותרו על טיולים בטבע

במונטנגרו יש כמה מסלולי טיול מצוינים עם שבילים מסומנים היטב. ברובם תמצאו עמקים יפים ופסגות הרים לטפס עליהן. הפארק הלאומי Durmitor הוא נקודת הטיול העיקרית בקיץ. עם בוא החורף, השלג יגרום לרוב השבילים בו להיות בלתי עבירים. ניתן למצוא טיולים רגליים מעולים גם ב- Biogradska Gora וסביב Kolašin, דרך קניון Mrtvica ובפארק הלאומי Lovćen.

שווה לשכור רכב לפחות לכמה ימים

לרוב המקומות ניתן להגיע בלי בעיה באמצעות תחבורה ציבורית וזו כמובן הדרך הזולה יותר להגיע ממקום למקום. עם זאת יש כמה מקומות שניתן להגיע אליהם רק ברכב וחבל יהיה לוותר עליהם. למשל הדרך הכפרית בין Pluzine ו-Zabljak היא דרך מדהימה שהתחבורה הציבורית לא עוברת בה.

יש שפע של דברים לעשות

במונטנגרו תמצאו המון מה לעשות, במיוחד אם אתם בעניין של אטרקציות בטבע. תוכלו להירגע בכפרים שקטים לצד חוף ים עם קסם טורקי או לרקוד כל הלילה באתרי נופש עמוסי תיירים. תוכלו לטפס על פסגות הדורמיטור הגבוהות בקיץ או לגלוש במעברים המושלגים שלו בחורף. אפשר לטייל באזור הכפרי של ביוגרדסקה גורה או לאחוז בקסדה בטיול רפטינג בקניון טרה. קפצו לטבילה קפואה באחד מאגמי ההרים הרבים או צאו לטיול שמשי וחמים על חומות המבצר מעל קוטור. אקשן לא חסר.

עוד דבר שחשוב לדעת כשאתם מזמינים מלון במונטנגרו הוא שמחירי חדרי המלון עשויים לרדת לאחר ההזמנה. הדבר נכון כמובן לכל מקום בעולם. לכן מומלץ לעקוב אחר מחיר החדר שהזמנתם באמצעות פרובו. פרובו יבצע בדיקות מחיר בעשרות אתרי הזמנות כל הזמן עד לתאריך האחרון לביטול חינם. אם ימצא מחיר זול יותר, תקבלו התראה על כך ותוכלו להזמין מחדש ולחסוך כסף רב.

Related Post