לשמור ליום גשום: טיפים לחופשה בחורף שכדאי לכם להכיר

אנשים רבים אוהבים להזמין חופשה בחורף: המחירים זולים יותר, פחות עמוס ויש הרבה קסם בחורף אמיתי (כמו באירופה למשל) בשונה מהחורף הישראלי. השנה, אם ההקלות בנושא זה יגיעו בקרוב, רבים מאיתנו עשויים לצאת לחופשה חורפית גם כי פשוט לא ניתן היה כל כך בקיץ. עם זאת, בעונה הזו יותר דברים עשויים להשתבש. לכן ריכזנו עבורכם כמה טיפים לחופשה בחורף שחשוב לשים לב אליהם:

בחרו בטיסות ישירות במידת האפשר

אחד המצבים המבאסים, שקורה באופן טבעי יותר בחורף, קשור לטיסות קונקשן. תרחיש אחד קורה אם הטיסה הראשונה שלכם מבוטלת ובסופו של דבר אתם נאלצים לחזור הביתה כדי להמתין. תרחיש נוסף הוא שתיתקעו להמתין בלובי המלון כי הטיסה חזרה הביתה תבוטל. מה שגרוע יותר משתי האפשרויות הללו הוא להיתקע בשדה תעופה בין טיסות ללא מקום לינה וללא אפשרויות מלבד לחכות לשוך סערה. עם טיסה ישירה תוכלו לפחות להימנע מתרחיש נורא זה. ברוב מנועי חיפוש הטיסות ניתן לסנן את התוצאות כך שיראו רק טיסות ישירות. בחירה ב'הצג שדות תעופה קרובים' ו'התאריכים שלי גמישים' תיתן לכם מושג טוב על הבדלי העלויות הכרוכים בטיסה עם ובלי קונקשן.

הזמינו את הטיסה המוקדמת ביותר, גם אם זה "כואב"

עד כמה שכולנו היינו רוצים לישון עד מאוחר, במיוחד בחופשה ולפני שיוצאים לקור, אם יש משהו שכן בשליטתכם הוא לבחור באיזו שעה אתם מתכוונים לטוס. טיסות בוקר מוקדמות מושפעות פחות ממזג אוויר בשדות תעופה אחרים. הסיכוי שהטיסה תתעכב בגלל מזג האוויר ביעד שלכם קטן יותר. בנוסף, במקרה הצורך הסיכויים שלכם למצוא מושב אחר באותו יום טובים יותר פשוט מכיוון שהגעתם לזה מוקדם יותר.

בדקו את מזג האוויר כמה ימים לפני הנסיעה

מטיילים רבים ממתינים עד שהסערה תתחיל כדי להתאים את תוכניות הנסיעה שלהם, אך זו טעות. עדיף תמיד להימנע מראש מהסערה ולהוציא לפועל את תכנית המגירה שתכננתם מראש לפני שלכולם יהיה את אותו הרעיון. בדקו את מזג האוויר גם אם אתם נוסעים למקום חם מכיוון שאפקט הדומינו של ביטולי טיסה באזורים אחרים במדינה יכול להשפיע גם על הטיסה שלכם. בכל הנוגע לנסיעות, תחזית מזג האוויר בחורף לרוב אמינה למדי (הרבה יותר אמינה מאשר תחזית קיץ) ולעתים קרובות ניתן לחזות סערות כבר 72 שעות לפני כן. אם אתם יודעים ששדה התעופה שממנו אתם טסים ייפגע, נסו לשנות את הטיסות שלכם כדי לצאת מוקדם אם זה אפשרי. למרבה הצער, עלויות הנסיעה עקב עיכובים במזג האוויר בחורף שטרם התרחשו אינם מכוסים בתוכנית ביטוח נסיעות (מכיוון שזה עדיין לא קרה), אך במקרים מסוימים חברות התעופה גם מכירות בפוטנציאל ויוותרו על עמלות השינוי.

עקוב אחר חברת התעופה ושדות התעופה ברשתות החברתיות

שדות תעופה וחברות תעופה רבים מפרסמים עדכונים מהירים בערוצי המדיה החברתית שלהם, במיוחד בטוויטר, אז התחילו לעקוב אחריהם לקראת הטיסה. תוכלו לקבל התראות של חברות תעופה ועדכוני טיסה שיישלחו ישירות לטלפון שלכם. בדקו לא רק את שדה התעופה ממנו אתם יוצאים אלא גם את שדה התעופה בו אתם מחליפים טיסה, אם יש כזה. אם מזג האוויר בעייתי בשדה התעופה המקשר שלכם, חברת התעופה תוכל לעזור לכם לארגן מחדש את הטיסה שלכם.

בצעו הזמנה מוקדמת של מלון, כזו שתוכלו לבטל

אם יש סיכוי שתצטרכו ללון במלון בגלל מזג אוויר חורפי גרוע בשדה התעופה המקשר שלכם, עדיף להזמין חדר במלון בקרבתו מראש. שימו לב שאתם מזמינים אחד שניתן לבטל במקרה שלא תזדקקו לו בסוף. במקרה של ביטולי טיסות בגלל מזג האוויר, סביר להניח שתהיה "הסתערות" על חדרי המלון באותו שדה התעופה. הטיפ הזה יכול לעשות ההבדל בין שינה במיטה נוחה לעומת שינה על רצפת שדה התעופה. רק זכרו לבטל על פי המועד האחרון הנדרש של המלון כדי להימנע מחיוב בגין חדר שלא הייתם זקוקים לו.

הקפידו להטעין את המכשירים שלכם

אם תגיעו לשדה התעופה על מעט סוללה בסלולרי או במחשב הנייד שלכם, אתם עשויים להתקשות למצוא שקע חשמל פנוי. הקפידו להטעין את המכשירים שלכם היטב בלילה שלפני הטיסה והביאו איתכם מטען לרכב (למשל עבור המונית בדרך לשדה התעופה). מומלץ גם להביא מטען נייד ליתר בטחון. השימוש במכשיר נייד טעון היטב פירושו שתוכלו לבצע שינויי טיסה, לקבל התראות טקסט וכו'.

ארזו בחוכמה

חשוב על מה ייתכן שתצטרכו אם אתם תקוע במזג אוויר חורפי וארזו בחוכמה. הקפידו לשים בתיק העלייה למטוס את כל מה שתצטרכו למשך 24 השעות הבאות ושמרו אותו איתכם. זה כולל דברים בסיסיים כמו: מברשת שיניים, נוזל לעדשות מגע, תרופות, תחתונים להחלפה ומוצרי אלקטרוניקה שיסייעו לכם ולילדים להעביר את הזמן בעת הצורך. אם הטיסה תבוטל עשוי להיות עיכוב בקבלת המזוודה או התיק ששלחתם לבטן המטוס. הבלבול וההמתנה עשויים לעכב את הגעתכם למלון וההתמקמות למשך הלילה.

רכשו ביטוח נסיעות

זהו ככל הנראה החשוב ביותר מקרב טיפים לחופשה בחורף, גם אם הוא מובן מאליו עבור חלק מכם. ביטוח נסיעות טוב יכול לסייע לכם רבות במקרים של עיכובים או ביטולים בשל מזג האוויר. ביטוחים רבים מסייעים במציאת מלון ללילה במקרה של עיכוב מתמשך. במקרים רבים קיים גם כיסוי להחמצה של טיסת קונקשן בשל תנאי מזג האוויר. זכרו, אם הטיסה מבוטלת או מתעכבת בגלל מזג אוויר קשה, חברת התעופה אינה מחויבת לעזור. עם זאת, חברות רבות יסייעו לנוסעים שנתקעו קרוב למועד הטיסה לשנות את המועד ללא עלות.

ציינו קודם כי חשוב שההזמנה למלון בשדה התעופה תהיה כזו שמאפשרת ביטול בחינם. למען האמת רצוי שכל ההזמנות שלכם לחדרי מלון יהיו כאלה ולא רק בגלל הצורך לבטל בשל תנאי מזג האוויר. לעומת טיפים לחופשה בחורף שציינו כאן, זה טיפ ששווה לאמץ לאורך כל השנה: עקבו אחר מחיר החדר שתזמינו עד לתאריך האחרון לביטול חינם, גם לאחר ביצוע ההזמנה. במקרים רבים המחיר עשוי לרדת וחבל יהיה אם תפספסו זאת. הדרך הנוחה והטובה ביותר לעשות זאת היא להעביר את אישור ההזמנה שלכם לפרובו. זה שירות חינמי שמבצע עבורכם בדיקות מחיר בעשרות אתרי הזמנות. אם אכן יימצא מחיר זול יותר, תקבלו על כך מיד הודעה. באותו הרגע תוכלו להזמין את אותו החדר מחדש ולחסוך בעלות החופשה החורפית שלכם.

Related Post