לא רק "בטן-גב" – מה יש לעשות באזור בעת הזמנת חופשה ברודוס

כשאנחנו חושבים על אי כמו רודוס, הדבר הראשון שעולה בעיני רוחנו הוא נופש בסגנון "בטן-גב". עם זאת, לאי היווני יש היסטוריה די ארוכה (ולפעמים סוערת), יופי טבעי מדהים, ארכיטקטורה מרשימה וכמובן אוכל נפלא. בעת הזמנת חופשה ברודוס יש הרבה מאוד מה לעשות מעבר לרביצה על החוף או לצד הבריכה. הנה כמה מהשווים שבהם:

האקרופוליס העתיק של לינדוס

זהו אחד המקומות הטובים ביותר לחוות חלק מההיסטוריה היוונית העשירה. לאחר בילוי קצר בכפר לינדוס, עקבו אחר הכביש העולה במעלה הסלע שגובהו 116 מטרים. בפסגה תוכלו לראות את האקרופוליס המדהים בשלמותו עם החומות העתיקות, חרכי הירי, מקדש אתנה לינדיה וסטואה ההלניסטית. הביקור ירגיש ממש כאילו חזרתם אחורה בזמן וגם הנוף למעלה מופלא. שימו לב שבקיץ המקום עשוי להיות די עמוס אז בתקופה זו של השנה מומלץ להגיע מוקדם.

טיול יומי לאי סימי

האי סימי נמצא במרחק שיט קצר בסירה מרודוס. בעת הזמנת חופשה ברודוס בהחלט שווה לקפוץ אליו לטיול של יום שלם. כשמגיעים לשם, הקפידו לבקר בחופים צ'ורה ופדי ועברו גם דרך  חוף מרתונדונה, מנזר פנורמיטיס והעיר העתיקה של סימי עצמה.

העיר העתיקה של רודוס

העיר העתיקה של רודוס היא העיר הגדולה ביותר מימי הביניים בכל אירופה ואחד הדברים הטובים ביותר לעשות ברודוס. היא הוכרזה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו בשנת 1988. לפני למעלה מ -2,000 שנה היה זה היה ביתו של אחד משבעת פלאי העולם העתיק, הקולוסוס של רודוס. מדובר היה בפסל ענק של האל הליוס. כיום, בעיר העתיקה יש שילוב של מורשת יוונית, עות'מאנית ואיטלקית שעיצבו את המראה והאופי של העיר. תארו לעצמכם, רחובות צרים מקסימים, חומות מתנשאות, כנסיות עתיקות ואדריכלות מימי הביניים שיחזירו אתכם מיד אחורה בזמן.

ארמון ראשי המסדר

אם העיר העתיקה היא הכתר של רודוס, ארמון ראשי המסדר הוא פנינת הכתר והוא מרהיב ביופיו. במבנה המרשים הזה מהמאה ה-14 תמצאו אמנות עתיקה, ארכיטקטורה מרשימה, שיש משובח, פסלים ופסיפסים. ההליכה בו תעניק לכם הצצה קטנה לאופן שבו החיים היו בעת ההיא. זהו בהחלט מקום שאתם צריכים לראות בעיר העתיקה במיוחד אם אתם חובבי ארמונות. קחו בחשבון שבמקום סגור לרוב בימי שני. אם אתם שם, גם מוזיאון הארכיאולוגיה עשוי להיות שווה ביקור.

חוף אגיוס פאבלוס ומפרץ סנט פול

הרי אי אפשר לבקר ברודוס מבלי ללכת לחוף הים. יש המון חופים נפלאים ופופולריים באי אך למי שמחפש מקום שקט ושליו יחסית מומלץ ללכת לחוף אגיוס פאבלוס. בקיץ הוא אמנם עמוס יותר אך הרבה פחות מאשר בחופים הגדולים. בסך הכל מדובר בחוף די קטן אך קסום.

עמק הפרפרים

עמק זה, הידוע יותר בשם Petaloudes, הוא ביתם של פרפרים מדהימים רבים בחודשים יוני עד אוגוסט בכל שנה. אל תצפו למצוא בו יותר מדי פרפרים מחוץ לחודשים אלה. עם זאת, גם אז זהו מקום נפלא לטייל בו, בין שפע של ירוק ומפלים. אם לאחר הטיול תוקף אתכם רעב, קפצו לכפר פסינתוס הסמוך ושבו לארוחה טובה באחת הטברנות.

מנזר צמביקה

ההליכה, או יותר נכון טיפוס, למנזר, בהחלט תהיה שווה את המאמץ כשתגיעו אליו. רק אל תשכחו לקחת מספיק מים וקרם הגנה. לאחר שתבקרו בכנסייה הביזנטית המדהימה הזו, תוכלו להירגע קצת בחוף צמביקה הסמוך.

רחוב האבירים

אם אתם אוהבים את הרחובות המרוצפים של העיר העתיקה ברודוס, אל תוותרו על שיטוט ברחוב האבירים. במקום זה היו מתאספים האבירים בעבר לפני מתקפה. צבאות האבירים חולקו לפי מקום הולדתם ולכל מחלקה היה פונדק משלה. ארבעה מהם קיימים שם עד היום וביקור בהם בהחלט יגרום לכם להרגיש נוסטלגיים.

טירת מונוליתוס

מי לא אוהב טירות אמיתיות? טירת מונוליתוס ממוקמת מעל הכפר מונוליתוס, כ-70 ק"מ מהעיר רודוס. מטרתו המקורית הייתה להגן על האזור מפני אויבים ופיראטים. למרות שהיום הטירה הרוסה הנוף מלמעלה פשוט מרהיב. שווה לעלות אליה על מנת לצפות בשקיעה אך גם בזריחה שווה להגיע.

מוזיאון הצעצועים בארכיפולי

אם אתם זקוקים להפוגה קטנה מהאתרים ההיסטוריים או סתם מזג האוויר פתאום לא משהו, בהחלט שווה לקפוץ למוזיאון הצעצועים בארכיפולי. במקום קטן וחמוד זה תוכלו לראות כל מיני צעצועים יוונים מהשנים 1930-1990 ומכונות ארקייד וינטאג' מקוריות. זה לא מקום ששווה לנסוע אליו במיוחד אבל כדאי לעצור בו על הדרך.

המוזיאון לאמנות יוונית מודרנית

מחפשים משהו קצת יותר מודרני? המוזיאון לאמנות יוונית מודרנית הוא המקום בשבילכם. המקום הזה ידבר בעיקר לחובבי האמנות שביניכם. תוכלו למצוא בו ציורים, פסלים ותחריטים של כמה מגדולי האמנים היוונים של המאה העשרים כולל Vasiliou Spiros, Gaitia Giannis ו- Katraki Vaso.

עוד דבר שחשוב לזכור לאחר הזמנת חופשה ברודוס זה שמחיר החדר במלון עשוי לרדת לאחר ההזמנה. לכן מומלץ לעקוב אחר ההזמנה שלכם באמצעות פרובו. זהו שירות חינמי לגמרי שמבצע עבורכם בדיקות מחיר בעשרות אתרי הזמנות עד לתאריך האחרון לביטול חינם. אם פרובו ימצא מחיר זול יותר תקבלו על כך התראה ואז תוכלו להזמין מחדש את החדר ולבטל את ההזמנה המקורית. תוכלו לחסוך כך עשרות ואף מאות דולרים.

Related Post