מקומות מומלצים באתונה לחופשה הבאה שלכם

כבר סיפרנו לכם על כמה מהמקומות הסודיים והפחות מוכרים באתונה עבור מי שכבר היה בעבר בעיר ורוצה לחזור אליה. עם זאת, מדובר באחד מהיעדים המעטים אליהם ישראלים יכולים לטוס כרגע. לכן גם אם טרם עשיתם זאת, שווה לכם לשקול לטוס אליה בחופשה הבאה שלכם. ריכזנו עבורכם כמה מקומות מומלצים באתונה שאתם פשוט חייבים לראות בביקור הראשון שלכם בעיר:

האקרופוליס

האקרופוליס הוא מצודה עתיקה המשקיפה על אתונה, והיא כוללת את הפרופילאה, המקדש לאתנה ואת הפרתנון המפורסם. למרות שלעתים קרובות צפוף שם, זה אחד המקומות הטובים ביותר לשוטט בו, יש גם הרבה שילוט ברור ונוח. בואו ממש מוקדם או מאוחר כדי להימנע מהקהל.

מוזיאון האקרופוליס

מוזיאון זה נפתח רק בשנת 2009. יש בו רצפת זכוכית בה תוכלו ללכת מעל חורבות שכונה עתיקה, כמו גם פסלים עצומים, אפריזים, כלים וחפצים אחרים. למסעדת המוזיאון יש את אחד הנופים הטובים ביותר של הפרתנון בעיר.

המוזיאון הארכיאולוגי הלאומי

במוזיאון זה יש את אחד האוספים הנרחבים ביותר של פיסול, תכשיטים וכלי חרס יוונים קדומים בעולם. אתה יכול אפילו לראות את "המחשב" בן 2,000 השנים שנמצא בספינה טרופה מול האי אנטיקיתרה. מומלץ לבלות כאן לפחות חצי יום.

גבעת ליקבטוס

אם אתם רוצים קצת פעילות גופנית ונוף נהדר של העיר (במיוחד בשעות הערב), טיילו לפסגת הגבעה הזו בגובה 277 מטר. השביל מתחיל בסוף רחוב אריסטיפו. למעלה יש בית קפה (יקר) אם תרצו לשתות משהו. ניתן לרדת בחזרה ברכבל.

האגורה

האזור סביב האקרופוליס זרוע חורבות עתיקות של אתונה העתיקה, כולל אגורה היוונית, השוק והמרכז החברתי מהמאה השישית לפני הספירה. הקפידו לבקר במקדש הפיסטוס ובמוזיאון האגורה העתיקה.

השוק המרכזי באגורה

בואו מוקדם כדי לצפות בתוצרת ובפריקת הדגים. יש כאן המון התמחויות יווניות, כמו זיתים, חלומי ופטה. באופן כללי זהו מקום נהדר לשוטט בו ולנשנש. הוא פתוח בכל ימות השבוע למעט יום ראשון, משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות אחר הצהריים המאוחרות (והוא נהיה צפוף מאוד סביב ארוחת הצהריים).

כף סוניון ומקדש פוסידון

מקדש פוסידון השתמר להפליא, והוא אף פעם לא עמוס כמו מקדשים אחרים באתונה. המקדש, שנבנה בשנת 444 לפני הספירה, יושב על מחשוף סלעי ושימש מראה מבורך עבור מלחים שחזרו מהים. השקיעה מכאן מדהימה ויש כמה חופים בקרבת מקום בלגרנה או בלבריו.

מוזיאון קנלופלוס

המוזיאון נמצא באחוזה לשעבר שנבנתה בשנת 1884. כעת, זהו ביתם של אוסף תכשיטים, כלי נשק, אגרטלים מחימר ואבן, אמנות ביזנטית, פסלונים שונים ורהיטים. כל אלה היו שייכים בעבר למשפחת קנלופולוס העשירה. כמה פריטים באוסף פרטי זה מתוארכים ל-3,000 לפני הספירה. למרות שאין הרבה שילוט באנגלית, לעתים רחוקות תצטרכו להצטופף בין המוצגים עם מבקרים אחרים.

מגדל הרוחות

מגדל זה, נבנה במקור על ידי אנדרוניקוס במאה הראשונה לפני הספירה, תפקד פעם כשעון שמש, שבשבת מזג האוויר, מצפן ושעון מים. בעיקרון, זו תחנת מזג האוויר הראשונה בהיסטוריה. התעלומה האמיתית היא מי מימן אותו שכן המגדל כולו עשוי משיש פנטלי, אותו שיש בו השתמשו לבניית הפרתנון. לעתים נדירות השתמשו בו לבנייה למעט במקדשים כך שמדובר בתעלומה להיסטוריונים.

הפארק הלאומי פרניתה

כאן תוכלו למצוא מספר מערות, ערוצים ומעיינות לטייל בהם. ישנם כ-75 שבילים מסומנים היטב, כך שאינכם חייבים לטייל עם מדריך. אם אתם מחפשים מסלול קליל, הטיול אל מקלט באפי מכנסיית איה טריאדה לוקח רק 40 דקות. למשהו מאתגר יותר, נסו את הטרק באורך של 12 קילומטר מאבלונה למרינת אגיה.

אנאפיוטיקה

אנאפיוטיקה היא שכונה מהמאה ה-19 שנבנתה בצד הצפוני של גבעת האקרופוליס. היא שוכנת מעל פלאקה, ליד הכניסה לאגורה, אך אין בה מההמולה של מרכז העיר. המקום הזה מזכיר יותר את הכפרים של של איי יוון עם קירותיו הלבנים, החלונות התריסים. בתי הקפה והמדרכות הקטנטנות מרגישים רחוקים מאתונה.

בית המקדש האולימפי של זאוס

מקדש זה שהוקם במאה השישית לפני הספירה, היה פעם הגדול ביותר ביוון. לקח למעלה מ-700 שנה לבנות אותו. פייסיסטרטוס החל את הקמתו ואז נטש לאחר שאזל המימון. אדריאנוס סיים את העבודה בשנת 131 לספירה, ואז בנה פסל עצום של זאוס (ואז פסל עצום שלו). ישנם כמה עמודים קורינתיים שעומדים עדיין, אם כי רבים נפלו.

סיורים מודרכים

בסיור רגלי מודרך ברחבי אתונה, תוכלו ללמוד מידע מרתק על ההיסטוריה העתיקה של העיר. תוכלו גם לקבל מושג על מה לראות ולאילו מקומות מומלצים באתונה ללכת במהלך הביקור שלכם. ישנן כמה סוכנויות המציעות סיורים בחינם, רק אל תשכחו לתת טיפ בסוף. לאחר מכן שקלו להזמין גם סיור מעמיק יותר בתחום שמעניין אתכם.

סיור אוכל

אתונה היא הרפתקה גסטרונומית אחת גדולה. בין עשרות הסיורים המודרכים בעיר תוכלו להזמין סיור אוכל רחוב ושיעורי בישול. נסו את הבוגאצה בבצק פילו, את הלוקומדס (כדורי סופגניה מטוגנים), בשרים על האש, פטה טרייה, זיתים יווניים ואת היינות המקומיים.

לאחר שהרשימה הזו של מקומות מומלצים באתונה תגרום לכם לרוץ ולהזמין מלון, יש דבר אחד שחשוב לזכור: מחירי החדרים נוטים לרדת לאחר ההזמנה בחלק נכבד מהמקרים. לכם מומלץ לעקוב אחר מחיר החדר שלכם באמצעות פרובו. שירות חינמי זה יבצע עבורכם בדיקות מחיר בעשרות אתרי הזמנות כל הזמן עד לתאריך האחרון לביטול חינם. אם ימצא מחיר זול יותר תקבלו על כך התראה ותוכלו להזמין את אותו החדר מחדש ולחסוך כסף רב.

Related Post