עוד 5 טיפים לחופשה בחו"ל שאולי קראתם במקומות אחרים והאמת לגביהם

אחרי שכבר עסקנו בכמה טיפים נפוצים ולא מאוד מוצלחים והאמת שלנו לגביהם, מצאנו עוד כמה שאנחנו מרגישים צורך להתייחס אליהם. כפי שציינו, הרשת מלאה טיפים לחופשה בחו"ל אך לא כולם מוצלחים במיוחד ואפילו קצת מטעים בחלק מהמקרים. לכן החלטנו לציין בכתבת המשך זו עוד כמה ולספק נקודת מבט קצת שונה לגביהם:

טיפ טיפשי #6: אל תלכו למקדונלד'ס או לסטארבקס

ועכשיו באמת: לכו ועוד איך למקדונלד'ס ולסטארבקס. גם אם לא תקנו שם כלום, תוכלו ללמוד על התרבות והמטבח המקומיים על ידי השוואת התפריטים שלהם לתפריטים בבית. תוכלו למשל לגלות טעמים לא שגרתיים בסוגי התוספות לגלידה פיצוץ במקדונלד'ס. בשוויץ למשל ניתן להוסיף טובלרון ובדרום אפריקה יש טעם ליים בצבע ירוק זרחני. בנוסף, תוכלו ללמוד לא מעט מהשוואת המחירים למה שאתם מכירים בבית. אגב, זה בדיוק מה שעושים כלכלנים עם "מדד הביג מק". בונוס נחמד הוא שלסטארבקס ולמקדונלד'ס יש שירותים ציבוריים נקיים ואינטרנט אלחוטי חינם.

טיפ טיפשי #7: היו פתוחים לזרים

ועכשיו באמת: היזהרו מזרים שפונים אליכם ללא סיבה טובה. היזהרו מאנשים ידידותיים "מדי" שמדברים אנגלית מפתיעה לטובה. אם לא, ההפתעה הבאה שלך עשויה להיות שלילית. אם מישהו כזה פונה אליכם, התרחקו ממנו בנימוס. גם אם הכוונות שלו טובות ותמימות, זה לא שווה את הסיכון. לפגוש ולהכיר מקומיים זה כדאי ומומלץ אבל עדיף להיות זה שניגש אליהם, לא להיפך.

טיפ טיפשי #8: בקשו מהמקומיים את העצות הטובות ביותר לטיולים

ועכשיו באמת: שאלו מקומיים מסוימים מאוד או כאלה שעברו לגור בעיר הזו ממקום אחר. לרוב המקומיים יש טיפים מחורבנים לטיולים כיוון שיש להם את אותה השגרה היומיומית המשעממת שיש לכם בבית. הם לא רואים את עיר הולדתם בעיני תייר, מאבדים קשר עם הנעשה, ולעתים נדירות חוקרים חלקים חדשים בעיר. החוכמה היא למצוא את המקומיים הנכונים.

אנשים בענף התיירות וכד' – שפים, מנהלי מלונות ואכסניות, ולפעמים נהגי מונית הם מקורות מידע טובים. הם מכירים את הערים שלהם בצורה הטובה ביותר ומקבלים כל הזמן משוב וטיפים לטיולים חדשים ממטיילים ועמיתים.

אנשים שעברו לעיר הזו מעיר או מדינה אחרת – הם מקורות טובים עוד יותר לטיפים מקומיים לטיולים. הם רואים (או ראו פעם) את היעד עם נקודת מבט דומה לזו שאתם רוצים. בנוסף, הם מעריכים דברים שתושבים מקומיים יכולים לראות בהם משעממים או מקובלים. כמו כן, הם כנראה רגילים להראות את הסביבה לבני משפחתם וחבריהם, כך שהם כבר אספו להם מקומות ששווה לבקר בהם. בדקו עם חבריכם אם הם מכירים מישהו שעבר לעיר הזו או חפשו קבוצות ייעודיות בפייסבוק.

טיפ טיפשי #9: התעוררו מוקדם

ועכשיו באמת: שנו כמו שצריך. להתעורר מוקדם כדי לנצל את היום ולהקדים את ההמונים זה רעיון טוב רק אם נכנסים למיטה מוקדם. אחרת, זה סתם הורס את הטיול. פחות שינה פירושו להיות עייפים יותר. כשאתם עייפים אתם יותר רגזניים, חסרי מרץ ופחות פתוחים לדברים חדשים. זה בדיוק מה שאתם לא רוצים להיות בעת נסיעה.

טיפ טיפשי #10: כשאתם בטיול בזבזו בלי חשבון

ועכשיו באמת: נהגו בחסכנות גם אתם לא חייבים. חוויות נסיעה יוצאות דופן הן לא דבר שאפשר לקנות, צריך להרוויח אותן. לטייל בתקציב הדוק, גם אם אתם יכולים להרשות לעצמך שלא, יוצר אילוצים. אלה מאלצים אתכם לעשות את מה שאתם והמוני התיירים לא הייתם עושים אחרת. זה פותח פתח לבלתי צפוי ובלתי נשכח. הוציאו יותר רק כאשר זה מגביר את הסיכוי לקבל חוויה יוצאת דופן. זה כולל לישון טוב יותר, מדריך מומחה, לעשות משהו לא שגרתי שלעולם לא תהיה לכם הזדמנות לעשות שוב. בנוסף, הוציאו יותר אם זה קונה לכם יותר זמן ביעד שלכם כמו טיסה ישירה למשל.

עוד לא הזמנתם מלון? מומלץ להשוות מחירים בקישור הזה

אחרי ש"הפרכנו" כמה טיפים לחופשה בחו"ל שמסתובבים ברשת, הנה אחד שבהחלט שווה לאמץ: לאחר הזמנת חדר במלון, דעו שהמחיר שלו עשוי לרדת. לא משנה כמה תבדקו ותשוו לפני, עשוי להתגלות מחיר זול יותר בהמשך. מסיבה זו מומלץ להשתמש בפרובו. זהו שירות חינמי לגמרי שמבצע מעקבי מחירים להזמנה שלכם עד לתאריך האחרון לביטול חינם. אם פרובו ימצא מחיר זול יותר לחדר שהזמנתם תקבלו על כך התראה. באותו הרגע תוכלו להזמין אותו מחדש ולחסוך בעלות החופשה שלכם.

Related Post