14 מקומות מומלצים בסופיה לבקר בהם בחופשה הבאה שלכם

סופיה בירת בולגריה נמנית בין מעט היעדים אליהם נוכל לטוס בקרוב בחופשיות ללא חובת בידוד. מלבד היותה יעד קרוב וזול להפליא יש לה המון מה להציע, במיוחד עבור חובבי התרבות שבינינו. לכן ריכזנו עבורכם מה מקומות מומלצים בסופיה לחופשה הבאה שלכם:

כנסיית אלכסנדר נבסקי

כנסייה זו שנבנתה בראשית המאה העשרים, היא אחת הקתדרלות המזרחיות האורתודוכסיות הגדולות בעולם. עם כיפות מוזהבות אופייניות של הסגנון הניאו-ביזנטי ועם פנים שיש איטלקי יפהפה, זהו בהחלט אחד המקומות שחובה לבקר בהם כאן. מגדל הפעמונים מחזיק 12 פעמונים, בסך הכל 23 טון!

כנסיית ג'ורג' הקדוש

הבניין הרומי המעגלי הזעיר הזה, שנבנה במאה הרביעית, הוא המבנה העתיק ביותר שהשתמר בסופיה. החלק הפנימי צבוע בציורי קיר מפוארים המתנשאים לגובה שני מטרים לתוך הכיפה. הם צוירו במאות ה-13 וה-14 אך נחשפו רק במהלך שיקום הכנסיה במאה ה-20.

מוזיאון הצבא הלאומי

זהו אחד המוזיאונים המתויירים ביותר בסופיה. במקום שלוש קומות של תערוכות, בכולן מוצגות תערוכות מפורטות על מלחמות בולגריה משנת 1876. תוכלו לראות דגלי מורדים, מדי צבא וקישוטים, כולל ההשפעה האישית על החיילים. יש גם אוסף פריטים מהתקופה הסובייטית.

הגלריה הלאומית Quadrat 500

גלריה עצומה זו מכילה עבודות אמנות הן מהגלריה הלאומית והן מהמוזיאון לשעבר לאמנות זרה, עם מאות ציורים המוצגים ברחבי 28 חדרים. תוכלו למצוא כאן יצירות של אמנים בולגרים אהובים מהמאות ה-19 וה-20 (כמו גאורגי משייב ולדימיר דימיטרוב) לצד מסכות שבטיות אפריקאיות ורישומים של רנואר ומטיס.

מנזר רילה

זהו המנזר המזרחי האורתודוקסי החשוב ביותר במדינה, שהיה אתר רוחני במשך למעלה מאלף שנים. הוא ממוקם כ-120 ק"מ מחוץ לסופיה בהרי רילה, ובתוכו תוכלו למצוא אמנות דתית מדהימה ואדריכלות צבעונית, כמו כיפות מוזהבות וקשתות מפוספסות.

חילופי המשמר הנשיאותי

לשכת נשיא בולגריה שוכנת בקצה המזרחי של אותו בניין בו שוכן מלון שרתון. המשרד עצמו אינו פתוח לציבור, אך החלפת המשמר מתרחשת כל שעה כאן. את הצעדה הרוקעת של הגברים לבושי המדים ניתן לשמוע בכל האזור, וכדאי לעצור במקום לראות.

היכל התרבות הלאומי

בניין זה מכונה בדרך כלל NDK, ובו 15 אולמות נפרדים שהופכים אותו למתחם התרבותי הגדול ביותר במדינה. במהלך הקיץ יש לוח זמנים קבוע של אירועים שונים ומגוון מופעים כולל הופעות מוזיקה, מופעי ריקוד ותיאטרון. שווה לבדוק מה מציג שם כשאתם נמצאים בסופיה.

אירועים בבית האדום

הבית האדום הוא בית תרבות עצמאי שאינו מיינסטרימי כמו NDK. הבניין עצמו הוא אחוזה מראשית המאה העשרים שהייתה בעבר שייכת לפסל הבולגרי אנדריי ניקולוב. האירועים הם בדרך כלל בחינם, ולעתים קרובות באנגלית.

קוקולנדיה

מתחם אטרקציות נפלא באוויר הפתוח, שנמצא בתוך פארק בוריסובה גראדינה. במתחם ישנם שלושה אזורים מאתגרים הכוללים טיפוס חבלים, טיפוס על סלעים, מיני גולף ומסלולי מכשולים על ראש העץ. פארק הרפתקאות זה הוא אחד מאותם מקומות מומלצים בסופיה המתאימים לילדים ולמבוגרים כאחד.

שדרות ויטושה

זהו מדרחוב יוקרה מלא בוטיקים וחנויות מעצבים אופנתיות, אך שווה לטייל בו עד סופו בשביל הנוף של הר ויטושה המושלג. לאורכה תמצאו בנייני ארט נובו יפהפיים וגם כמה בתי קפה קטנים על המדרכה בהם תוכלו לשתות קפה ולהירגע.

המוזיאון לאמנות סוציאליסטית

מוזיאון חדש זה בסופיה מציג אמנות מהתקופה בה הייתה המדינה קומוניסטית (1944-1989). פארק פסלים חיצוני גדול מכיל הכל, מפסל ענק של לנין שעמד פעם במרכז העיר לכוכב האדום שעמד בראש מטה המפלגה הסוציאליסטית. בפנים תמצאו ציורי תעמולה, סרטונים תיעודיים, גלריות צילום ועוד.

הר ויטושה

קל להפליא להגיע לשבילים של ויטושה. פשוט סעו באוטובוס למעלית הסקי סימונובו, שתוביל אתכם אל אלקו האט, נקודת המוצא של כל הטרקים הגבוהים ביותר בהר. תוכלו לטייל בכ-2,200 מטרים בשיפוע קל כדי להגיע לפסגה, ומשם תחזו בנופים פנורמיים מדהימים על סופיה והסביבה. עם זאת, המעלית לאלקו האט פועלת רק בסופי שבוע ובחגים מחוץ לעונת החורף. אם תרצו לראות אילו מסלולי טיול אחרים זמינים, בדקו באתר VitoshaSki כדי לראות אילו מעליות פועלות ומתי. תוכלו גם לשאול במרכז המידע למבקרים אילו שבילים פתוחים.

מוזיאון הארכיאולוגיה

מוזיאון זה ממוקם בתוך מסגד לשעבר מימי המאה ה-15. כיום נמצא בו אוסף של ממצאים רומיים מימי הביניים, כולל רצפת פסיפס מעודנת מכנסיית סבטה סופיה. ממצאים אחרים מגיעים מהתראקים, קבוצה של שבטים הודו-אירופיים החיים באזור מאז המאה ה-8 לפנה"ס.

מוזיאון סופיה להיסטוריה

בתוך בניין ששימש כבית מרחץ בימי העות'מאנים, מוצגת ההיסטוריה של סופיה מהתקופה הפרהיסטורית ועד ימינו. החדרים היותר מעניינים הם אלה המוקדשים למשפחות המלוכה הבולגריות מימי המאות ה-19 וה-20. תוכלו לקבל הצצה לחיים המפוארים שחיו פה באותה תקופה ולראות אפילו כרכרה שהתקבלה ממארי אנטואנט.

לאחר שתבחרו לאילו מקומות מומלצים בסופיה תרצו ללכת ותזמינו מלון בעיר, דעו שמחיר החדר עשוי לרדת לאחר ההזמנה. מכיוון שהדבר קורה בערך ב-40% מהמקרים, מומלץ לעקוב אחר ההזמנה שלכם באמצעות פרובו. שירות חינמי זה יבדוק כל הזמן את מחיר החדר שהזמנתם בעשרות אתרים עד לתאריך האחרון לביטול חינם. אם ימצא מחיר זול יותר תקבלו הודעה על כך כדי שתוכלו להזמין אותו מחדש באותו הרגע ולחסוך כסף רב.

Related Post