5 טיפים לחופשה מוצלחת שאולי קראתם במקומות אחרים והאמת לגביהם

הרשת מלאה טיפים לחופשה מוצלחת, חלקם נפוצים מאוד וחוזרים לא מעט בבלוגים ומאמרים. עם זאת לא כולם מוצלחים במיוחד ואפילו קצת מטעים בחלק מהמקרים. הנה טיפים נפוצים שהם בעינינו קצת טיפ…שיים (סליחה על משחק המילים) וההתייחסות שלנו לגביהם:

טיפ טיפשי #1: הימנעו ספרי הדרכה לטיולים

ועכשיו באמת: קראו אותם מכריכה לכריכה. ספרי הדרכה טובים יותר מבלוגים במובנים רבים. רוב האנשים מוסחים מכדי לנסות זאת בימינו אך הערך האמיתי מתקבל מקריאת ספרים אלה מתחילתם עד סופם. אם תעשו זאת, תקבל שיעור היסטורי ותרבותי ראוי שיעזור לכם להעריך טוב יותר את מה שאתם חווים. בנוסף, תגלו פסטיבלים, אירועים, יעדים ואטרקציות שבלוגרים ו"משפיענים" באינסטגרם אינם מכירים. הבעיה הברורה בספרי ההדרכה היא שהם כבדים. אם אתם מעוניינים לארוז בצורה מינימליסטית, קראו את הגרסה הפיזית בבית, ואז הביאו איתכם את גרסת הקינדל חסרת המשקל. עוד טיפ קטן – באתר של לונלי פלנט ניתן לקנות רק את הפרקים הרלוונטיים אליכם ובכך לחסוך בעלות הספר כולו.

טיפ טיפשי #2: למדו את הביטויים המקומיים הנפוצים לפני שתגיעו ליעד

ועכשיו באמת: למדו ביטוי יוצא דופן אחד, לימוד ביטויים מקומיים לפני הנסיעה הוא בזבוז זמן. תלמדו את כל מה שאתם צריכים לדעת כמו לומר "בבקשה", "תודה" ו"שלום" מכורח הנסיבות כשתגיעו לשם. אם אתם רוצים ללמוד את השפה המקומית לפני הטיול, למדו משהו יוצא דופן. לדוגמא, "אני מישראל ועושה עמידת ידיים לצורך פעילות גופנית". משפט מפתיע ולא סטנדרטי כזה בשפה המקומית יצחיק את המקומיים ויסייע לשבור את הקרח. בזכותו תוכלו לרכוש חברים חדשים ולפתוח דלתות חדשות לסיפורי טיולים יוצאי דופן.

טיפ טיפשי #3: אל תחליפו מט"ח בשדה התעופה

ועכשיו באמת: דעו את שערי החליפין הנכונים. לא כל דוכני המרת המט"ח בשדות תעופה מציעים שערים חליפין גרועים. חלקם מציעים את המחירים הטובים ביותר בעיר. ממש לפני הטיסה בדקו את שער החליפין המקובל ביעד שלכם. לאחר הנחיתה, השוו אותו עם השער המוצע בשדה התעופה המקומי, אתם עשויים להיות מופתעים לטובה. ועוד כמה טיפים שימושיים בנושא הזה: כאשר דוכן להמרת מט"ח מציע שער חליפין משתלם בצורה יוצאת דופן, העדיפו למשוך כסף מהכספומט במקום. השתמשו בכרטיס אשראי ייעודי לקנייה במטבע זר. כאשר מכונת כרטיסי האשראי נותנת לכם אפשרות לשלם במטבע המקומי או במטבע הבית שלכם, בחרו תמיד במטבע המקומי.

טיפ טיפשי #4: גלגלו את הבגדים שלכם

ועכשיו באמת: אל תגיעו למצב שאתם צריכים לגלגל את הבגדים שלכם. אם אתם צריכים לגלגל את הבגדים שלכם כדי לפנות מקום, אתם צריכים תיק גדול יותר, או יותר סביר שאתם צריכים לארוז פחות שטויות. השאירו קצת מקום פנוי בתיק למזכרות או אלכוהול בדיוטי פרי, וארזו בגדים שאינם מתקמטים. ככה תוכלו פשוט להכניס את הכל לתיק בקלות.

טיפ טיפשי #5: קחו איתכם צילום של הדרכון שלכם

ועכשיו באמת: קחו איתכם את פרטי יצירת הקשר בביטוח נסיעות שלכם. אם יקרה לכם משהו, הדבר הראשון שתצטרכו לעשות (ברגע שתסיימו לצרוח ולבכות מכאב או מחלה) הוא להתקשר לחברת הביטוח שלכם. אם לא, יש סיכוי שהם לא יאשרו את בית החולים או את הטיפול שבחרתם ולא יכסו אתכם באופן מלא. ואם אתם פגועים או חולים מכדי להתקשר אליהם, מי ששומר עליכם צריך לדעת עם מי לדבר.

והנה טיפ נכון באמת לגבי הזמנת חדר במלון: לא משנה כמה תבדקו ותשוו לפני ההזמנה, יש סיכוי טוב שהמחיר יירד לאחר ההזמנה. לכן מומלץ לעקוב אחר מחיר ההזמנה שלכם באמצעות פרובו. זהו שירות חינמי לגמרי שמבצע עבורכם בדיקות מחיר בעשרות אתרי הזמנות עד לתאריך האחרון לביטול חינם. אם פרובו מוצא מחיר זול יותר תקבלו על כך הודעה ואז תוכלו להזמין מחדש את החדר ולחסוך בעלות החופשה שלכם.

עוד לא הזמנתם מלון? מומלץ להשוות מחירים בקישור הזה

Related Post